B. Ευγένιος: Προσηλωμένοι στους στρατηγικούς μας πυλώνες

Από την πρώτη στιγμή υλοποιήθηκαν πρωτόκολλα που επέτρεπαν την συνέχιση των εργασιών αναφέρει ο Βασίλης Ευγένιος, CEO FMCG UNIT CTC, εκφράζοντας την άποψη ότι το cost cutting κάτω από πίεση είναι κακός σύμβουλος για την συνέχιση των εργασιών και την εκμετάλλευση ευκαιριών. Πρόσθεσε πως η εταιρεία βλέπει ευκαιρίες μέσα στην κρίση και ήδη βρίσκεται στη διαδικασία μορφοποίησης αυτών των δυνατοτήτων, κυρίως στην ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της με κατηγορίες που φαίνονται ιδιαίτερα ελκυστικές με τα νέα δεδομένα.

Θετικό το λιανεμπόριο
Όσον αφορά το retail, λόγω της δομής του χαρτοφυλακίου μας που απαρτίζεται από brands ευρέως αποδεκτά από τον καταναλωτή, η μέχρι σήμερα πορεία μας έχει διψήφιο θετικό πρόσημο.

Εκτιμούμε ότι παρά την απώλεια που θα έχουμε, λόγω της σημαντικά μειωμένης τουριστικής κίνησης, θα κλείσουμε το οικονομικό έτος στα ίδια επίπεδα με το 2019, πιθανώς και ελαφρά ανοδικά.  

Αρνητικό το horeca
Στον αντίποδα, φυσικά, βρίσκεται το foodservice/horeca, όπου καταγράφουμε απώλειες της τάξης του 70% στο δίμηνο του lockedown και εκτιμούμε ότι στο τέλος του έτους θα έχουμε σημαντική μείωση του κύκλου εργασιών μας.

Στο σύνολο, λοιπόν, ως Argosy θα είμαστε ελαφρώς πτωτικοί σε σχέση με το 2019. Φυσικά, όλα τα παραπάνω εάν και εφόσον τα πράγματα κινηθούν ομαλά μέχρι το τέλος του έτους και δεν έχουμε ένα δεύτερο γύρο.

Φως στο τούνελ 
Οι προβλέψεις για το 2021 είναι, κατά τη γνώμη μου, παρακινδυνευμένες, καθώς εξαρτώνται από πολλούς και απρόβλεπτους εξωγενείς παράγοντες, όπως, το φάρμακο, το εμβόλιο και τα επιδημιολογικά δεδομένα. Θα έχουμε ένα δύσκολο και προκλητικό πρώτο εξάμηνο, καθώς οι επιπτώσεις της ύφεσης στην κυπριακή και την παγκόσμια οικονομία θα υφίστανται και οι αντοχές των οικονομιών θα έχουνε δοκιμαστεί σε εξαιρετικά μεγάλο βαθμό. Το δεύτερο εξάμηνο θα δούμε φως στο τούνελ και θα αρχίσουν να φαίνονται σημάδια ομαλοποίησης στην οικονομία και κατά συνέπεια στην αγορά. Σε κάθε περίπτωση το 2021 δεν θα επιστρέψουμε στο πριν covid-19 καθεστώς.

Πιστοί στην αγορά
Όσον αφορά την εταιρεία μας και τους τρόπους αντίδρασής της, από την πρώτη στιγμή υλοποιήσαμε πρωτόκολλα που μας έδιναν τη δυνατότητα συνέχισης των εργασιών μας και την απρόσκοπτη τροφοδοσία της αγοράς, προστατεύοντας και το ανθρώπινο δυναμικό μας τόσο σε επίπεδο υγείας όσο και οικονομικής ασφάλειας. Η άποψη μας είναι ότι το cost cutting κάτω από πίεση είναι κακός σύμβουλος για την συνέχιση των εργασιών και την εκμετάλλευση ευκαιριών.

Κάναμε προσλήψεις
Φροντίσαμε να ανακατανείμουμε το προσωπικό μας με έμφαση στους τομείς αυξανόμενης ανάγκης και να συνεχίσουμε την υλοποίηση σημαντικών projects. Μέσα στο δίμηνο προχωρήσαμε ακόμα και σε προσλήψεις. Αυτή η πρακτική χάρισε έναν άλλο αέρα στους ανθρώπους μας, που δώσανε τον καλύτερο τους εαυτό και αντεπεξήλθαν σε σημαντικές προκλήσεις και δυσκολίες με επιτυχία και σημειωτέoν χωρίς κανένα κρούσμα covid-19 ανάμεσα σε 500+ άτομα.

Σε καλή ρευστότητα
Η ρευστότητα μας βρίσκεται σε ένα πολύ καλό επίπεδο και έχουμε πάρει μέτρα, ώστε να θωρακιστεί ακόμα περισσότερο, πάρα τα υψηλά αποθέματα που διατηρούμε λόγω συνθηκών.                                                                            Στο ξεκίνημα του οικονομικού έτους είχαμε θέσει τρεις βασικές στρατηγικές κατευθύνσεις: 1) Έμφαση στο ανθρώπινο δυναμικό και στην ανάπτυξή του. 2) Δημιουργική αμφισβήτηση του way of doing business σε όλους τους τομείς. 3) Ανάπτυξη χαρτοφυλακίου μελετώντας τις αναδυόμενες ανάγκες του καταναλωτή.

Στη γενιά του lockdown
Παραμένουμε προσηλωμένοι στους παραπάνω στρατηγικούς μας πυλώνες, με σημαντικές προσαρμογές σε επιμέρους ζητήματα που ουσιαστικά κυριαρχούνται από το γεγονός ότι η γενιά του lockdown είναι μια πραγματικότητα με νέα χαρακτηριστικά καταναλωτών και αναγκών και ήρθε για να μείνει για σημαντικό χρονικό διάστημα και πιθανόν κάποιες συμπεριφορές για πάντα.

Πολλές οι μεταβλητές 
Η επίλυση της εξίσωσης για το πότε θα έχουμε ουσιαστικά ξεπεράσει την κρίση ως κυπριακή οικονομία έχει πολλές  μεταβλητές, που όλοι γνωρίζουμε και δεν είναι επί του παρόντος να αναφερθούμε.

Με βάση τα σημερινά δεδομένα πιστεύω ότι το δεύτερο εξάμηνο του 2022 θα δούμε ουσιαστικά σημάδια επανάκαμψης, που θα εμφανιστούν και στην πραγματική οικονομία και όχι μόνο στα μακροοικονομικά μεγέθη. Απαραίτητη προϋπόθεση, κατά την άποψή μου, είναι να υπάρχει σημαντική ενίσχυση της ρευστότητας, ιδιαίτερα στους κλάδους που δοκιμάζονται σκληρά.

Να πάρουμε ρίσκα
Πρέπει να αναληφθούν από όλους ανάλογα ρίσκα, αλλιώς το διακύβευμα θα είναι πολύ μεγαλύτερο. Δεν γίνεται να βλέπεις το τρένο να έρχεται να περάσει από πάνω σου κι εσύ να σκέφτεσαι ότι αν πηδήξεις για να το αποφύγεις μπορεί να σπάσεις το πόδι σου.

Σίγουρα βλέπουμε ευκαιρίες μέσα στην κρίση και ήδη βρισκόμαστε στη διαδικασία μορφοποίησης αυτών των δυνατοτήτων, κυρίως στην ενίσχυση του χαρτοφυλακίου μας με κατηγορίες που φαίνονται ιδιαίτερα ελκυστικές με τα νέα δεδομένα. Επιπλέον, η έκθεση των πελατών - συνεργατών μας και του καταναλωτή στην τεχνολογία μας δίνει τη δυνατότητα να διερευνήσουμε εφαρμογές που θα διευκολύνουν αλλά και θα αυξήσουν την αποδοτικότητα στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας μέχρι τον τελικό καταναλωτή.

Δειτε Επισης

Εννέα μνηστήρες για την ανάπτυξη και λειτουργία του e-kalathi-Οι προσφοροδότες και τα ποσά που δήλωσαν
Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar
Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls