Γ. Γεωργίου: Η κρίση μας ανάγκασε να διαμορφώσουμε τη στρατηγική μας

Οι πλείστες επιχειρήσεις θα παρουσιάσουν σοβαρή βελτίωση στα οικονομικά αποτελέσματά τους το 2021, νοουμένου ότι δεν θα επανέλθει ο κορωνοϊός, επισημαίνει ο Γιώργος Γεωργίου, Ανώτατος Εκτελεστικός Διευθυντής της Α. Ψάλτης & Υιοί. Η κρίση, πρόσθεσε, ανάγκασε την εταιρεία διαμορφώσει τη στρατηγική της, τους στόχους αλλά και τον τρόπο λειτουργίας όλων των τμημάτων της.  Επαναξιολογήθηκε το τριετές στρατηγικό πλάνο της εταιρείας και τώρα βρίσκεται στη φάση εφαρμογής ενός νέου.

Όλα καλύτερα το 2021
Η κρίση της παγκόσμιας πανδημίας του covid-19 έχει επηρεάσει σε πρωτόγνωρα μεγέθη την παγκόσμια οικονομία και φυσικό είναι να έχει πλήξει και την κυπριακή και κατ’ επέκταση τον τομέα του aftermarket auto parts, στον οποίο εμείς εμπορευόμαστε. Ο κύκλος εργασιών μας υπολογίζεται ότι θα υποστεί σοβαρή μείωση το 2020, το δε μέγεθός της εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την πορεία του κορωνοϊού κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Οι προβλέψεις μας μέχρι τώρα έχουν επαληθευτεί. Μετά από μια έντονη μείωση, στις πρώτες βδομάδες, η αγορά σιγά - σιγά άρχισε να επαναδραστηριοποιείται και να επανέρχεται σταδιακά σε πιο φυσιολογικούς ρυθμούς, καθώς βελτιώνεται η επιδημική κατάσταση στον τόπο μας. Πιστεύουμε ότι κατά τη διάρκεια του επόμενου χρόνου θα επανέλθουμε σε κανονικούς ανοδικούς ρυθμούς ανάπτυξης, νοουμένου, φυσικά, ότι θα επιλυθεί οριστικά το πρόβλημα της πανδημίας.

Δράσαμε σε χρόνο – ρεκόρ
Ο όμιλος Α. Ψάλτης & Υιοί, έχοντας επαγγελματική οργανωτική δομή, μπόρεσε να αντιμετωπίσει άμεσα την κατάσταση που δημιουργήθηκε από τον κορωνοϊό με πλήρη επιτυχία. Η διευθυντική ομάδα ετοίμασε σε χρόνο - ρεκόρ το πλάνο ενεργειών αντιμετώπισης της κρίσης και το εφάρμοσε με πλήρη επιτυχία. Τα αποτελέσματά του καταγράφονταν στις εβδομαδιαίες συναντήσεις της διευθυντικής ομάδας, τα νέα δεδομένα αναλύονταν και συζητιούνταν διεξοδικά και προσαρμοζόμασταν ανάλογα. Όλοι οι συνεργάτες εσωτερικού και εξωτερικού ενημερώθηκαν και επεξηγήθηκε ο νέος τρόπος συνεργασίας, ο οποίος πάντοτε είχε και έχει στόχο το αμοιβαίο συμφέρον.

Λάβαμε όλα τα μέτρα
Εφαρμόσαμε με επιτυχία όλα τα μέτρα που εξάγγειλε η κυβέρνηση μας για το ανθρώπινο δυναμικό, δουλέψαμε με το αναγκαίο προσωπικό αναλόγως του όγκου εργασίας που είχαμε να διαχειριστούμε, πάρθηκαν αποφάσεις για μείωση κόστων και όλα τα γραφεία και καταστήματα μας ακολούθησαν πρωτόκολλο υγιεινής για τους συνεργάτες, υπαλλήλους αλλά και πελάτες μας. Παράλληλα, πάρθηκαν αποφάσεις για ενέργειες άμεσης βελτίωσης της ρευστότητας με βάση τις υφιστάμενες υποχρεώσεις της εταιρείας.

Πάμε με νέα στρατηγική 
Η κρίση μας ανάγκασε να διαμορφώσουμε τη στρατηγική μας, τους στόχους αλλά και τον τρόπο λειτουργίας όλων των τμημάτων της εταιρείας. Επαναξιολογήθηκε το τριετές στρατηγικό πλάνο της εταιρείας και τώρα είμαστε στη φάση εφαρμογής ενός νέου. Η εταιρεία μας κατάφερε να αντιμετωπίσει την κρίση με επιτυχία και συνάμα να καθορίσει τις ευκαιρίες που εμφανίστηκαν και σύντομα θα αρχίσει η υλοποίησή τους.

Πότε και πώς θα επανέλθουμε
Το πότε και το πώς η οικονομία της Κύπρου και οι επιχειρήσεις θα ξεπεράσουν την οικονομική κρίση εξαρτάται από την πορεία της πανδημίας στον τόπο μας. Βάσει της παρούσας ανάλυσης των συμβούλων επιδημιολόγων η κατάσταση εξελίσσεται σε καλό βαθμό και πιστεύουμε ότι τα πράγματα θα εξομαλυνθούν και θα επανέλθουν σε κανονικούς ρυθμούς μέχρι το τέλος του χρόνου. Αρκετές επιχειρήσεις θα αρχίσουν σταδιακά να επανέρχονται στην προ κορωνοϊού κατάστασή τους και ανάλογα με τον τομέα που υπηρετούν θα έχουν την αντίστοιχη αλλαγή στα οικονομικά δεδομένα τους.

Κάποιοι υποφέρουν περισσότερο
Δυστυχώς, εταιρείες που ασχολούνται με τη ναυτιλία, την τουριστική βιομηχανία, τα επισιτιστικά επαγγέλματα και τα παρεμφερή θα υποφέρουν περισσότερο και θα αργήσουν να ανακάμψουν, με αποτέλεσμα το ΑΕΠ της Κύπρου για το 2020 να υποστεί σοβαρή μείωση.

Οι πλείστες επιχειρήσεις θα παρουσιάσουν σοβαρή βελτίωση στα οικονομικά αποτελέσματά τους το 2021, νοουμένου ότι δεν θα επανέλθει ο κορωνοϊός και θα βοηθήσουν στην επαναφορά της κυπριακής οικονομίας στους φυσιολογικούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Δειτε Επισης

Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar
Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls
Ξάνθος Σαρρής: Η αναγέννηση της ΕΥΡΗΚΑ