Σ. Ιωαννίδης: Δεν μπορούν να μας «κλέψουν» μερίδια αγοράς

Σε συνέντευξη του στο InBusinessNews o CEO των Υπεραγορών Ιωαννίδης Στέλιος Ιωαννίδης, μιλά για τις μεγάλες αλλαγές στον τομέα των υπεραγορών την επόμενη πενταετία, καθώς και για τη στρατηγική και τους στόχους της εταιρείας του, προαναγγέλλοντας το άνοιγμα δύο νέων υπεραγορών σε Λευκωσία και Λεμεσό και την επέκταση των υφιστάμενων υπεραγορών της εταιρείας.

Σχολιάζει επίσης και το πώς άλλαξε τις καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών ο κορωνοϊός και για τις διαπραγματεύσεις που γίνονται με τους προμηθευτές της εταιρείας.

Αναλυτικά η συνέντευξη:
Πως βλέπετε να διαμορφώνεται ο τομέας του FMCG retail / υπεραγορών στην Κύπρο την επόμενη πενταετία; Ποιες προβλέπετε θα είναι οι μεγάλες αλλαγές; (παρακαλώ απαριθμήστε);

Σίγουρα με την πανδημία του κορωνοϊού είδαμε αρκετές ανατροπές που επηρέασαν τον τρόπο λειτουργίας των υπεραγορών. Θεωρώ πως θα υπάρχουν λιγότερες υπεραγορές το επόμενο διάστημα καθώς αρκετοί δεν θα καταφέρουν να επιβιώσουν. Θα κοπούν οι πιστώσεις, θα γίνει ρύθμιση των υπεραγορών και αυτοί που είναι υγιείς θα επιβιώσουν. Κάποιος ο οποίος έχει ρευστότητα θα μπορέσει να αυξήσει τα μερίδια αγοράς τους.

Μιλήστε μας λίγο για τον δικό σας όμιλο, την στρατηγική και τους στόχους σας για τα επόμενα χρόνια 
Στην Λακατάμια ήρθαν αρκετοί για να διεκδικήσουν μερίδια. Είμαστε μια υπεραγορά που τα έχει όλα, αλλά πάνω από άλλα προσφέρουμε άριστη εξυπηρέτηση. Θέλουμε να αναπτύξουμε περαιτέρω τα τμήματα μας και να αναβαθμίσουμε περαιτέρω τα προϊόντα μας για να κάνουμε το ψώνισμα ποιο άνετο. Μελετούμε την περαιτέρω επέκταση σε τετραγωνικά μέτρα για τις δύο μας υπεραγορές σε Λακατάμια και Αγίους Ομολογητές. Παράλληλα, μελετούμε και το άνοιγμα άλλων δύο υπεραγορών και συγκεκριμένα μία στην επαρχία Λεμεσού και άλλη μία στη Λευκωσία.

Πόσο και πως έχουν αλλάξει οι συνήθειες και οι προτιμήσεις των καταναλωτών τα τελευταία χρόνια;
Οι καταναλωτές με βάση τα όσα εμείς βλέπομε, προτιμούν περισσότερα έτοιμα προϊόντα προς κατανάλωση τα τελευταία χρόνια. Υπάρχει επίσης αυξητική στα εστιατόρια των υπεραγορών και σε θέματα take away. Σχετικά με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας βλέπουμε ότι δεν έχουν διεισδύσει σε μεγάλο βαθμό.

Πόσο έχει επηρεάσει ή πόσο θα επηρεάσει η κρίση του COVID 19 τις καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών;
Oι καταναλωτές στην Κύπρο, αγοράζουν πλέον πολύ πιο προσεκτικά τα προϊόντα μας και δεν κάνουν άσκοπες αγορές. Πλέον είδαμε λόγω κορωνοϊού πως έμαθαν αρκετοί τι είναι το προζύμι και η μαγιά. Αυξητική τάση υπάρχει επίσης και στην πώληση αντιβακτηριακών προϊόντων. Στην ουσία βλέπουν που υπάρχουν προσφορές και καλές τιμές και αγοράζουν. Η δική μας Υπεραγορά φημίζεται και για τις καλές τιμές, αλλά και για τις προσφορές της.

Πόσο δύσκολες είναι οι διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές / διανομείς; Πως καταφέρνετε να είναι win-win και να είστε και οι δύο ευχαριστημένοι;   
Οι προμηθευτές μας ζητούν να τους έχουμε καλά τοποθετημένους στα ράφια και εμείς θέλουμε να έχουμε μεγάλους όγκους σε πωλήσεις. Για την εταιρεία μου είναι πολύ διαχειρίσιμη η κατάσταση.

Σε ποιες κατηγορίες προϊόντων FMCG θα δώσετε έμφαση το επόμενο διάστημα – ποιες κατηγορίες προβλέπετε ότι θα μεγαλώσουν;
Οι κατηγορίες στην Κύπρο πήραν το full capacity τους. Θέλουν επίσης σήμερα delivery στα σπίτια. Εμείς ως Υπεραγορά δεν περιμέναμε να κάνουμε delivery στον κορωνοϊό καθώς το κάνουμε εδώ και 30 χρόνια στην υπεραγοράς μας στους Αγίους Ομολογητές. Με τον κορωνοϊό αυτό που κάνουμε είναι να προσφέρουμε την υπηρεσία του pick up στην υπεραγορά μας στην Λακατάμια.  
 

Δειτε Επισης

Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar
Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls
Ξάνθος Σαρρής: Η αναγέννηση της ΕΥΡΗΚΑ
«Μάχη» αδειοδότησης για τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Οι διαδικασίες που τρέχουν και ποια τα δεδομένα
Mall of Cyprus: Μέρισμα €7,5 εκατ. από τα κέρδη 2022 και 2023
Λιανεμπόριο: Το δυσβάστακτο κόστος των καυσίμων για τις επιχειρήσεις και η εξίσωση της ακρίβειας
Η Visa ανακοινώνει τον νικητή του διαγωνισμού της για ένα 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο