Γ. Λακκοτρύπης: Κερδήθηκε η μάχη του χαλλουμιού στο Η.Β., απομένει αυτή στην ΕΕ

Την επανεγγραφή του εμπορικού σήματος «Halloumi» στο Ηνωμένο Βασίλειο ανακοίνωσε πριν από λίγο ο υπουργός Εμπορίου, Γιώργος Λακκοτρύπης, σε δηλώσεις του στα ΜΜΕ, σημειώνοντας ότι το μεγάλο στοίχημα, πλεόν, είναι η κατοχύρωση του προϊόντος και σε επίπεδο ΕΕ. Την ίδια ώρα, βέβαια, το υπουργείο Εμπορίου προχωρεί με σχετικές ενέργειες για να κατοχυρώσει το χαλλούμι και σε άλλες χώρες. 

«Η επανεγγραφή είναι μια σημαντική εξέλιξη, όχι μόνο γιατί διορθώνεται ένα σοβαρό λάθος που έγινε από το υπουργείο, αλλά γιατί επίσης θα διασφαλίσει τη συνέχιση της ανοδικής πορείας των εξαγωγών μας στο Ηνωμένο Βασίλειο, ανεξαρτήτως των εξελίξεων με το Brexit», είπε. Όπως εξήγησε επί τούτου, στη συνθήκη του Brexit προβλέπεται ότι τα κοινοτικά σήματα θα μετατραπούν σε αγγλικά. Να σημειωθεί ότι στις 31 Ιανουαρίου
δημοσιεύτηκε, στην ιστοσελίδα του Γραφείου Πνευματικής Ιδιοκτησίας του Ηνωμένου Βασιλείου, η επανεγγραφή του εμπορικού σήματος «Halloumi».

Σύμφωνα με τον κ. Λακκοτρύπη οι εξαγωγές χαλλουμιού για το 2018 έφτασαν τα €195 εκ. ενώ το 2019 και μέχρι τον Οκτώβριο για τον οποίο υπάρχουν στοιχεία καταγράφηκε αύξηση στις συνολικές εξαγωγές κατά 12% (και στο Ηνωμένο Βασίλειο), κάτι που, όπως είπε, καταδεικνύει ότι οι εξαγωγές θα ξεπεράσουν το ύψος των €200 εκ..

Ο υπουργός Εμπορίου ξεκαθάρισε ότι η απώλεια του σήματος στο Ηνωμένο Βασίλειο, τον Μάιο του 2018, ήταν αποτέλεσμα της απουσίας της ίδιας Κύπρου από την τότε διαδικασία (λόγω της απώλειας των προειδοποιητικών επιστολών που είχαν σταλεί), ώστε να υπεραμυνθεί των συμφερόντων της.

Στις 5 Φεβρουαρίου θα γίνει σύσκεψη στο Προεδρικό, υπό τον ΠτΔ ενώ ο υπουργός Γεωργίας είχε ήδη επαφές με τη νέα Κομισιόν, ώστε να προχωρήσει το θέμα, αφού, όπως είπε ο κ. Λακκοτρύπης, «τα προϊόντα τα οποία προστατεύονται από την ΕΕ μπαίνουν και μέσα στις συμφωνίες της ΕΕ με τρίτα κράτη μέλη».  
 
 
 

Δειτε Επισης

Έπιπλα Andreotti: Η one-stop-shop επιλογή σου!
Εννέα μνηστήρες για την ανάπτυξη και λειτουργία του e-kalathi-Οι προσφοροδότες και τα ποσά που δήλωσαν
Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar