OJO Sun & Glasses: Ο καταναλωτής ξέρει

Η OJO δημιουργήθηκε κόντρα στην πραγματικότητα της παγκόσμιας αγοράς γυαλιών ηλίου, στην οποία από το 1939 επικρατούν τέσσερις μεγάλες πολυεθνικές. Οι εταιρείες αυτές αντιπροσωπεύουν όλες τις εμπορικές επωνυμίες και διαθέτουν τα προϊόντα τους μέσα από διάφορα δίκτυα διανομής, καταλήγοντας στον καταναλωτή μέσα από πολλαπλούς αντιπροσώπους, με φυσικό επακόλουθο την αύξηση στην τελική λιανική τιμή διάθεσής τους. 
 
Πελατοκεντρική φιλοσοφία
Η φιλοσοφία της OJO είναι πελατοκεντρική, έχοντας ως προτεραιότητα την ποιότητα, την ποικιλία, τις καλές τιμές, αλλά και την εξυπηρέτηση των πελατών, μέσα από συνεχείς εκπαιδεύσεις των συναδέλφων που απαρτίζουν τα καταστήματα, τα κεντρικά γραφεία κι όλη γενικά την αλυσίδα κατασκευής και διάθεσης των προϊόντων. Χρυσός κανόνας της εταιρείας είναι να συμπεριφερόμαστε όπως θέλουμε να μας συμπεριφέρονται.
 
Πολιτική βάσει αναγκών
Η πολιτική της εταιρείας μας πηγάζει μέσα από τις εκάστοτε ανάγκες των πελατών και έτσι διαθέτουμε εξειδικευμένα καταστήματα με συγκεκριμένα προϊόντα, όπως, γυαλιά ηλίου και οπτικά και απευθυνόμαστε σε όλους εκείνους του καταναλωτές που θέλουν και επιζητούν να δώσουν αξία στην αγορά τους. Απώτερος σκοπός, κατά τη διάρκεια της εξυπηρέτησης, είναι να κερδίσουμε το wow κατά την ολοκλήρωση της αγοράς.
 
Ο καταναλωτής ξέρει
Σήμερα ο καταναλωτής είναι πιο ενημερωμένος και απαιτητικός, επιζητά την καινοτομία, αλλά και την ποικιλία προϊόντων και χρωματισμών μέσα από εξειδικευμένα καταστήματα. Απαιτεί αξία στην επιλογή που θα προβεί και κυρίως εξυπηρέτηση μετά την αγορά.
 
Κυρίαρχες οι αλυσίδες
Δυστυχώς ή ευτυχώς, ο τομέας του fashion retail κυριαρχείται διεθνώς σε ποσοστό άνω του  70% από αλυσίδες καταστημάτων είτε αυτές λειτουργούν κάτω από την εμπορική επωνυμία της μητρικής εταιρείας είτε μέσω δικαιοχρησίας. Σε τελική ανάλυση μπορεί να είναι προς το συμφέρον του καταναλωτή σ’ ό,τι αφορά την τιμή, αλλά με αυτό μειώνεται σε μεγάλο βαθμό η ανταγωνιστικότητα και η ποικιλία των προϊόντων.
 
Η εικόνα της αγοράς
Εύκολα μπορεί κάποιος να καταλάβει τα πιο πάνω με μια επίσκεψη σε οποιοδήποτε κεντρικό σημείο της αγοράς, όπου υπάρχουν μόνο τέσσερις με πέντε εταιρείες για κάθε κατηγορία προϊόντων. Δηλαδή, αν κάποιος θέλει να αγοράσει αθλητικό παπούτσι, σήμερα υπάρχουν μετρημένες επιχειρήσεις παγκόσμιας εμβέλειας, που διαθέτουν η κάθε μια την γκάμα της με περιορισμένη ποικιλία και σε συγκεκριμένες τιμές.
 
Διάθεση σε συνδυασμό
Θωρούμε ότι ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός της παραδοσιακής αγοράς είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο, του οποίου η χρήση και η προσφορά γίνονται καθημερινά όλο και πιο εύκολες. Εκτιμώ ότι σε μικρότερες αγορές, όπως η Κύπρος, ο συνδυασμός της παραδοσιακής πώλησης από τα καταστήματα, με το ηλεκτρονικό εμπόριο, αποτελεί τον καλύτερο τρόπο διάθεσης αλλά και ενημέρωσης. Στο σημείο αυτό κρίνω απαραίτητο να αναφέρω ότι τα τελευταία χρόνια, με τη δημιουργία των malls, έχει περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό η επιλογή των εμπορικών δρόμων από τους καταναλωτές.
 
Το fashion retail κυριαρχείται διεθνώς, σε ποσοστό άνω του 70%, από αλυσίδες καταστημάτων, κάτι που συμφέρει τον καταναλωτή γιατί μειώνει την τιμή, όμως περιορίζει την ποικιλία
 
Who is who
Ο Νίκος Μεσολογγίτης σπούδασε στο Cyprus College με αθλητική υποτροφία στον κλάδο MIS (management information systems), απ’ όπου αποφοίτησε το 1992. Για 18 χρόνια ασχολήθηκε με τους τομείς των πωλήσεων, του μάρκετινγκ και του μάνατζμεντ και το 2010 δημιούργησε την OJO Sun & Glasses.
 
Προφίλ
Η OJO Sun & Glasses ιδρύθηκε το 2010. Διαθέτει 38 καταστήματα σε Κύπρο, Ελλάδα, Μάλτα και Λίβανο, ενώ πριν από το τέλος του 2019 θα επεκταθεί σε Νότιο Αφρική και Σαουδική Αραβία. Εργοδοτεί άμεσα 168 άτομα και έμμεσα 1.745 ως συνεργάτες στην αλυσίδα παραγωγής, μάρκετινγκ, μάνατζμεντ, αλλά και διάθεσης των προϊόντων από τη μια χώρα στην άλλη.
 
*Το κείμενο δημοσιεύεται στο τεύχος Αυγούστου του περιοδικού IN Business

Δειτε Επισης

Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar
Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls
Ξάνθος Σαρρής: Η αναγέννηση της ΕΥΡΗΚΑ
«Μάχη» αδειοδότησης για τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Οι διαδικασίες που τρέχουν και ποια τα δεδομένα
Mall of Cyprus: Μέρισμα €7,5 εκατ. από τα κέρδη 2022 και 2023
Λιανεμπόριο: Το δυσβάστακτο κόστος των καυσίμων για τις επιχειρήσεις και η εξίσωση της ακρίβειας