Δυσφορία για τη μη εφαρμογή των νέων τελών στα αυτοκίνητα

Έντονη δυσφορία εξέφρασαν τα μέλη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών για την καθυστέρηση στην εφαρμογή των νέων τελών κυκλοφορίας και στην εγγραφή οχημάτων την στιγμή που ο νόμος, ο οποίος εγκρίθηκε στα μέσα Μαρτίου προνοούσε εφαρμογή σε περίοδο που δεν θα υπερβαίνει τις 30 μέρες μετά την έναρξη ισχύος του νόμου. 
 
Στη συνεδρία παρουσία της Υπουργού Μεταφορών Βασιλικής Αναστασιάδου και του Διευθυντή του Τμήματος Οδικών Μεταφορών (ΤΟΜ) Σωτήρη Κωλέτα, τόσο ο Πρόεδρος της Επιτροπής όσο και μέλη της Επιτροπής μίλησαν για κοροϊδία καθώς ο νόμος και τα νέα τέλη δεν έχουν ακόμη τεθεί σε εφαρμογή.
 
Ο Γιώργος Προκοπίου διερωτήθηκε γιατί μπήκε η μεταβατική διάταξη των 30 ημερών και διερωτήθηκε κατά πόσον πρέπει να αφαιρεθεί.
 
Η Υπουργός Μεταφορών εξήγησε πως άμεση γνωστοποίηση από τον Έφορο Μηχανοκινήτων Οχημάτων δεν μπορούσε να γίνει, αφού έπρεπε να προκηρυχθεί προσφορά για τις αλλαγές στο σύστημα του ΤΟΜ, μια προσφορά που είχε κυρωθεί στις 19 Απριλίου, ενώ νόμος δημοσιεύτηκε στις 29 Μαρτίου.

Είπε πως το ΤΟΜ ξεκίνησε την επαλήθευση των συστημάτων, προσθέτοντας ωστόσο πως υπάρχει υποστελέχωση στο Τμήμα και δόθηκαν οδηγίες να επιστρέψει προσωπικό.
 
«Ευελπιστώ ότι θα είμαστε σε θέση να εκδώσουμε την γνωστοποίησης στο τέλος Ιουνίου με ημερομηνία έναρξης του νόμου την 1η Αυγούστου», είπε.
 
Από την πλευρά του, ο κ. Κωλέτας είπε πως ο ίδιος όταν συζητείτο το νομοσχέδιο είχε επισημάνει ότι θα απαιτηθεί περίοδος δύο μηνών για να γίνουν οι αναγκαίες διορθώσεις στις παραμέτρους του συστήματος του ΤΟΜ προτού εφαρμοστεί ο νόμος.
 
Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Ζαχαρίας Ζαχαρίου είπε πως αυτό που συμβαίνει πρέπει να γίνει μάθημα προκειμένου να δίνεται περισσότερη περίοδος για την εφαρμογή μιας νομοθεσίας.
 
«Αυτό το πράγμα δεν μας τιμά ούτε σας ούτε εμάς. Απ’ εδώ και μπρος θα δίνουμε χρόνο να γίνεται γνωστοποίηση», είπε.
 
Εκ μέρους του ΑΚΕΛ, ο βουλευτής Ανδρέας Φακοντής είπε πως οι ευθύνες δεν είναι οι ίδιες για όλους, υπενθυμίζοντας τις αναφορές του Προέδρου του ΔΗΣΥ Αβέρωφ Νεοφύτου ότι «έπρεπε να ψηφίσουμε το νόμο χθες διότι πάγωσε η αγορά».
«Εμείς το υποδείξαμε ότι η Υπηρεσία θα χρειαζόταν κάποιο χρόνο, τώρα ακούω για τρεις μήνες», είπε, σημειώνοντας ότι  ζήτησε στοιχεία πόσα αυτοκίνητα έχουν εισαχθεί από την ημέρα έγκρισης του τροποποιητικού νόμου.
 
Ο Κώστας Κώστα προειδοποίησε πως με αυτή την καθυστέρηση «γέμισαν οι μάντρες (με παλαιά αυτοκίνητα). Για τα υπόλοιπα 3 ή 4 χρόνια τα αυτοκίνητα θα πωλούνται με τα παλαιά τέλη. Όλη η σαβούρα της Αγγλίας θα καταλήξει στην Κύπρο».
 
«Όλοι βολεύτηκαν με την νέα νομοθεσία. Πάλι μας γέλασαν», είπε χαρακτηριστικά.
 
Ο εκπρόσωπος του ΔΗΣΥ Δημήτρης Δημητρίου είπε πως «εμείς λέγαμε ότι είναι εκτός λογικής να έρχεται νομοσχέδιο που τροποποιεί φορολογία και να μην ψηφιστεί την ίδια ημέρα για να μην δημιουργεί προβλήματα στην αγορά».
 
«Αφήσαμε το νομοσχέδιο τρεις μήνες να πηγαινοέρχεται», είπε, προσθέτοντας πως ο ίδιος είχε κατανοήσει πως μέσα σε 30 μέρες θα γίνονταν οι αλλαγές στο σύστημα. «Τώρα ακούμε για προσφορά στην ΙΒΜ», είπε.
 
Ο βουλευτής των Οικολόγων Χαράλαμπος Θεοπέμπτου είπε από την πλευρά του πως από την ημέρα που ψηφίστηκε το νομοσχέδιο πέρασαν τέσσερις μήνες ενώ πέρασαν έξι μήνες αν ληφθεί υπόψη η περίοδος που χρειάστηκε για συζήτηση του νομοσχεδίου και διερωτήθηκε αν τελικά η κυβέρνηση είχε πρόθεση να εφαρμόσει το νόμο.
 
Απαντώντας στις επικρίσεις ο κ. Κωλέτας είπε πως ο ίδιος είχε πει επανειλημμένα ότι θα χρειαζόταν δύο μήνες για να τροποποιηθεί το σύστημα. «Δεν μπορούμε να αναθέσουμε σε ιδιωτική εταιρεία οποιοδήποτε έργο χωρίς προσφορά» είπε.
 
Σημείωσε ότι η ΙΒΜ αναμένεται να ολοκληρώσει τις αλλαγές στο σύστημα στις 28 Ιουνίου και θα χρειαστούν 15 μέρες για δοκιμές και άρα η γνωστοποίηση θα γίνει στις 15 Ιουλίου και συνεπώς στις 15 Αυγούστου μετά την μεταβατική διάταξη.
 
ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar
Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls
Ξάνθος Σαρρής: Η αναγέννηση της ΕΥΡΗΚΑ
«Μάχη» αδειοδότησης για τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Οι διαδικασίες που τρέχουν και ποια τα δεδομένα
Mall of Cyprus: Μέρισμα €7,5 εκατ. από τα κέρδη 2022 και 2023
Λιανεμπόριο: Το δυσβάστακτο κόστος των καυσίμων για τις επιχειρήσεις και η εξίσωση της ακρίβειας
Η Visa ανακοινώνει τον νικητή του διαγωνισμού της για ένα 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο