“Ακτινογραφία” της Μικρής λιανικής από την iMinder

Με την ολοκλήρωση της έρευνας «Compass©» από την iMinder, οι επιχειρήσεις διαθέτουν για πρώτη φορά ένα εργαλείο στρατηγικής για τη μικρή Λιανική. Πρόκειται για την πιο ολοκληρωμένη Παγκύπρια αποτύπωση όλων των καταστημάτων του καναλιού της μικρής Λιανικής που περιλαμβάνει Περίπτερα, Mini market, Φούρνους, Κυλικεία, Καντίνες, βενζινάδικα κ.α.

Η έρευνα ήρθε να καλύψει ένα πάγιο αίτημα της αγοράς για αναβαθμισμένη πληροφόρηση στα μη οργανωμένα καταστήματα. Όσες απόπειρες είχαν γίνει κατά το παρελθόν, αποτύπωναν μόνο στοιχεία επικοινωνίας, διεύθυνσης, είδους καταστήματος και  γεωγραφικού στίγματος, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν αναλυτικά δεδομένα και να μην μπορούν να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα από τους χρήστες. Η έρευνα «Compass» προχώρησε ένα βήμα μπροστά καταγράφοντας τη δυναμική κάθε σημείου, βάσει των ποσοτικών και ποιοτικών χαρακτηριστικών του ώστε να αποτελέσει την αρτιότερη πηγή πληροφόρησης για το κανάλι της μικρής λιανικής.

Διαβάστε ακόμα: Ο χάρτης των υπεραγορών της Λεμεσού

Διαβάστε ακόμα: Λευκωσία: Ποια σπίτια βγαίνουν στο σφυρί τον Απρίλιο

Διαβάστε ακόμα: Κεντρικά γραφεία Αγία Νάπα Μαρίνα στη Λευκωσία


Σε επίπεδο κατηγοριοποίησης η μελέτη αποτυπώνει την πραγματική δυναμική των σημείων, μιας και σήμερα αρκετά σημεία δηλώνουν περίπτερα ενώ στην πραγματικότητα είναι Convenience Broad (μεγάλη γκάμα κατηγοριών) και άλλα δηλώνουν φούρνοι ενώ είναι Φούρνοι ενισχυμένοι με πολύ διευρυμένο κωδικολόγιο και κατηγορίες (έτοιμο φαγητό, premium καφέ, κρέπες κ.α.).

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη διαφοροποίηση που παρουσιάζουν οι τοποθεσίες των σημείων σε σχέση με τις κατηγορίες τους, αφού κάποια από αυτά επικεντρώνονται σε κύριους δρόμους ενώ άλλα σε συνοικίες με διαφορετική δυναμική (εμπορικά, πληθυσμιακά, εισοδηματικά κριτήρια κ.α.). Η διασπορά των σημείων από επαρχία σε επαρχία είναι σημαντικά διαφορετική γεγονός που επηρεάζει την δρομολόγηση και τις επισκέψεις πωλητών από τα τμήματα Logistics και Πωλήσεων αντίστοιχα.

Η έρευνα καταδεικνύει τη συγκέντρωση υπηρεσιών και κατηγοριών προϊόντων στις αγροτικές περιοχές και ιδιαίτερα στα ορεινά. Κάθε περιοχή έχει τις ιδιαιτερότητες της, όπως για παράδειγμα η επαρχία της Πάφου που παρουσιάζει ενδιαφέρον τόσο σε αριθμό όσο και στα τετραγωνικά των σημείων σε σχέση με τις άλλες επαρχίες μιας και τα δημογραφικά δεν επιδρούν ανάλογα στις διάφορες επαρχίες.

Γενικά, η μικρή λιανική δεν είναι τόσο μικρή τελικά μιας και το 71% των σημείων παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον σε δυναμική και ο μέσος όρος του εμβαδού των καταστημάτων είναι πάνω από 113τμ.. Ούτε είναι και τόσο παραδοσιακή λιανική καθώς οι αγορές στα σημεία γίνονται από πολλούς προμηθευτές (55 ΜΟ) και μάλιστα αξιοποιώντας Online καταστήματα και Μεγάλες Υπεραγορές ως ένα αδόμητο CASH & CARRY μοντέλο.

Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει το 3% των σημείων που ανήκουν στην κατηγορία εθνοτικών καταστημάτων μιας και προσφέρουν προϊόντα από Άπω Ανατολή, Βουλγάρικα κα. αλλά αρκετά από αυτά συνδυάζουν και τα μεγάλα brands και είναι δομημένα ως σύγχρονα Mini Market.

Επιπλέον, η έρευνα εμπορικής γνώμης βοηθάει τους Προμηθευτές να κατανοήσουν καλύτερα τον τρόπο που σκέφτονται οι επιχειρηματίες της μικρής Λιανική, να διαφοροποιήσουν τις ενέργειες προς αυτούς και να προσδώσουν μεγαλύτερη αξία στη συνεργασία τους. Για παράδειγμα, ενώ θα περίμενε κανείς ότι το ex-van θα ήταν ο προτιμητέος τρόπος εξυπηρέτησης τους ή ακόμη και μέσω τηλεφωνικού κέντρου, το 74% των διαχειριστών/διευθυντών δηλώνει ότι επιθυμεί την λήψη παραγγελίας από πωλητή.
 
Χάρτης 1: Εξερευνώντας αχαρτογράφητες περιοχές-πραγματική αποτύπωση των σημείων μικρής λιανικής
 
Η IMINDER έχει αναλάβει αυτό το πολύ σημαντικό έργο γιατί έχει μεγάλη εμπειρία στη διεξαγωγή ερευνών σε Κύπρο και Ελλάδα, γνωρίζει τις απαιτήσεις του κλάδου και τις ανάγκες των επιχειρήσεων για εξειδικευμένη πληροφορία που είναι απαραίτητες για την ανάλυση αγοράς και τη λήψη στρατηγικών αποφάσεων.

Η εταιρεία μας αποτελείται από μία δυναμική ομάδα στελεχών, με πολυετή και hands-on εμπειρία, μεγαλύτερη των 80 ετών συσσωρευτικά σε Κύπρο και στο εξωτερικό, από εθνικές και πολυεθνικές συμβουλευτικές εταιρείες. Οι εξειδικευμένοι σύμβουλοι μας έχουν συμβάλει στην δημιουργία καινοτόμων δράσεων στις αγορές της Κύπρου και της Ελλάδας, μεταξύ αυτών το ECR CYPRUS και το ECR HELLAS.

Δειτε Επισης

Κόβει κάθε κουβέντα για φορολόγηση των υπερκερδών των τραπεζών ο Χριστοδουλίδης
Κ. Ηροδότου: Η ανησυχητική πραγματικότητα και η ανάγκη ενίσχυσης του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού
Το δυναμικό «comeback» των Gloria Jean’s... Η εξαγορά από τον όμιλο Λανίτη και το πλάνο επαναλανσαρίσματος
The Landmark Nicosia: Το νέο Spa και οι εγκαταστάσεις Fitness & Wellness του ξενοδοχείου (pics)
Αντίστροφη μέτρηση για 16α ΙΝ Βusiness Awards-Ολοκληρώνεται στις 4 Απριλίου η διαδικασία ψηφοφορίας
Ο Κύπριος Hassabis που διαπρέπει στον τομέα του AI και έγινε... ιππότης στο Ηνωμένο Βασίλειο
Υποχωρεί το κατασκευαστικό κόστος-Τα οικοδομικά υλικά με τις μεγαλύτερες μειώσεις
Λιανικό εμπόριο: Ελπίδες στην άμεση απασχόληση ξένων εργαζομένων-Κλειδί οι φοιτητές
Τα ESG και τι αλλάζει για τις εταιρείες η διατραπεζική αξιολόγηση-Οι νέες τους υποχρεώσεις
«Αυτή η Κυβέρνηση δεν θα ακολουθήσει πολιτικές που οδήγησαν την Κύπρο στα κοινωνικά παντοπωλεία»