Ξοδεύουμε περισσότερα σε εστιατόρια και ξενοδοχεία παρά σε τρόφιμα

Το 13,7% του συνολικού προϋπολογισμού τους ξόδεψαν το 2017 τα νοικοκυριά της Κύπρου για τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά, με το ποσοστό αυτό να είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από τον μέσο όρο της ΕΕ, στην οποία δαπανείται το 12,2% για φαγητό και μη αλκοολούχα.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Eurostat, σε απόλυτους αριθμούς το ποσό αγγίζει τα €2,05 δισ. από τα σχεδόν €15 δισ. που ξόδεψαν συνολικά τα νοικοκυριά της Κύπρου το 2017.

Το αντίστοιχο ποσοστό δαπάνης για τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά στα κράτη μέλη της Ευρωζώνης είναι 12,5%. 

Το 17,5% σε εστιατόρια και ξενοδοχεία
Αξίζει να αναφερθεί ότι το 17,5% ή €2,61 δισ. από τον προϋπολογισμό των νοικοκυριών της Κύπρου διοχετεύεται σε εστιατόρια και ξενοδοχεία, ποσοστό περίπου διπλάσιο από τον μέσο όρο της ΕΕ (8,8%) και της ζώνης του ευρώ (9,1%).
 
Τα κυπριακά νοικοκυριά ξοδεύουν το 15,4% των χρημάτων τους (€2,3 δισ.) για στέγαση, νερό και ηλεκτρισμό έναντι 24,2% στην ΕΕ και 23,7% στην Ευρωζώνη.
 

Σε διάφορα προϊόντα και υπηρεσίες δαπάνησαν το 2017 το 9,1% του προϋπολογισμού τους ή €1,36 δισ. τα νοικοκυριά στην Κύπρο, ενώ το 6% ή €900,1 εκατ. αφορούσε έξοδα για αναψυχή και πολιτισμό.

Το 5,6% σε αλκοόλ, καπνό και φάρμακα
Για αλκοολούχα ποτά, καπνό και φάρμακα ξόδεψαν το 5,6%  των χρημάτων τους ή €833,9 εκατ. την περσινή χρονιά, ενώ 4,9% ήταν η δαπάνη τους για την υγεία (€735,6 εκατ.) και 4,8% (€721,2 εκατ.) για ρούχα και είδη υπόδησης.

Εξάλλου, οι δαπάνες των νοικοκυριών της Κύπρου για έπιπλα και οικιακό εξοπλισμό έφτασαν το 4,4% ή €653 εκατ., για επικοινωνίες το 3% (€452 εκατ.) και για εκπαίδευση το 2,6% (€393,9 εκατ.).

Στα κράτη μέλη που δαπανούν τα περισσότερα για τρόφιμα τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά συμπεριλαμβάνονται η Ρουμανία (27,8%), η Λιθουανία (21,6%) και η Εσθονία (20,3%).

Από την άλλη, σε τέσσερα κράτη μέλη της ΕΕ τα ποσοστά για τις εν λόγω δαπάνες ήταν κάτω από 10%, δηλαδή η Αυστρία (9,9%), η Ιρλανδία (9,2%), το Λουξεμβούργο (8,9%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (8,2%).

Δειτε Επισης

Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar
Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls
Ξάνθος Σαρρής: Η αναγέννηση της ΕΥΡΗΚΑ
«Μάχη» αδειοδότησης για τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Οι διαδικασίες που τρέχουν και ποια τα δεδομένα
Mall of Cyprus: Μέρισμα €7,5 εκατ. από τα κέρδη 2022 και 2023
Λιανεμπόριο: Το δυσβάστακτο κόστος των καυσίμων για τις επιχειρήσεις και η εξίσωση της ακρίβειας
Η Visa ανακοινώνει τον νικητή του διαγωνισμού της για ένα 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο