Μόνο τις νέες εγγραφές οχημάτων αφορούν οι νέες ρυθμίσεις

Οι νέες ρυθμίσεις στα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων κατηγορίας Μ1 και Ν1 που προβλέπονται σε νομοσχέδιο, που βρίσκεται σε διαβούλευση από τις 21 Αυγούστου, δεν αφορούν οχήματα που ήδη κυκλοφορούν στους κυπριακούς δρόμους, αλλά νέες εγγραφές οχημάτων, ξεκαθάρισε ο Διευθυντής του Τμήματος Οδικών Μεταφορών (ΤΟΜ) Σωτήρης Κολέττας.
 
Ταυτόχρονα, είπε ότι με τις νέες ρυθμίσεις καταργείται ο φόρος κατανάλωσης όλων των οχημάτων.
 
Συγκεκριμένα, σε δηλώσεις στο ΚΥΠΕ ο κ. Κολέττας είπε ότι το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο αφορά αυτοκίνητα κατηγορίας Μ1 και Ν1, δηλαδή αυτοκίνητα σαλούν και μικρά φορτηγά μέχρι 3,5 τόνους.
 
Επιπλέον, ξεκαθάρισε ότι δεν αφορά οχήματα που κυκλοφορούν σήμερα στους κυπριακούς δρόμους αλλά "νέες εγγραφές οχημάτων που θα γίνουν όταν τεθεί σε εφαρμογή η νέα νομοθεσία, όταν και εφόσον ψηφιστεί».
 
Ο Διευθυντής του ΤΟΜ είπε ότι η ανάγκη αλλαγής της υφιστάμενης νομοθεσίας προέκυψε από την αλλαγή του τρόπου μέτρησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) της ΕΕ.
 
«Η ΕΕ είχε μέχρι σήμερα μια εργαστηριακή μέθοδο που μετρούσε την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα, η οποία αντικαθίσταται με μία νέα μέθοδο που μας δίδει αποτέλεσμα το οποίο ανταποκρίνεται πλησιέστερα προς τις πραγματικές εκπομπές των οχημάτων σε κανονική χρήση», εξήγησε.
 
Σύμφωνα με τον κ. Κολέττα, οι τιμές του διοξειδίου που καταγράφει η νέα μέθοδος είναι περίπου 30% υψηλότερες από τις τιμές του διοξειδίου με την προηγούμενη μέθοδο.  
 
"Επειδή είναι υψηλότερες οι τιμές με τη νέα μέθοδο, αν χρησιμοποιούσαμε τη σημερινή νομοθεσία τότε θα αυξάνονταν τα τέλη κυκλοφορίας των νέων εγγραφών",  σημείωσε.

Με αυτό το νέο νομοσχέδιο διαφοροποιούμε τις κλίμακες και τους συντελεστές πολλαπλασιασμού ευρώ ανά γραμμάριο ούτως ώστε να μας δώσουν περίπου τα ίδια τέλη κυκλοφορίας όπως προηγουμένως, πρόσθεσε.
 
Ανέφερε επίσης ότι τα μεταχειρισμένα οχήματα που εισάγονται στην Κύπρο, επειδή είναι παλαιότερης τεχνολογίας και εκπέμπουν επιπρόσθετους ρύπους, για σκοπούς περιβαλλοντικούς αυτά τα οχήματα θα επιβαρύνονται με ετήσιο τέλος πέραν της άδειας κυκλοφορίας.
 
Αυτό γίνεται για να προωθηθούν τα οχήματα νέας τεχνολογίας, αντιρρυπαντικής, πρόσθεσε.
 
Στο σημείο αυτό, ο κ. Κολέττας είπε στο ΚΥΠΕ ότι στο νομοσχέδιο προβλέπεται κίνητρο για απόσυρση, με πρόβλεψη για μηδενικό τέλος εγγραφής οχήματος (€150) και μηδενικό τέλος κυκλοφορίας για περίοδο πέντε ετών, εφόσον αποσυρθεί όχημα μεγάλης ηλικίας πέραν των 15 ετών και εγγραφεί μη ενεργοβόρο και νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (EURO 6AD – WLTP και μεταγενέστερο) καινούργιο όχημα κατηγορίας Μ1.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Π. Χριστοδούλου: Επιτυγχάνεται η πολυπόθητη εναρμόνιση των όρων εργοδότησης του προσωπικού
Διοικητικό πρόστιμο συνολικού ύψους €360,000 στην ΚΕΠΕΥ MCA Intelifunds από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς
Συμφωνία σταθμός ανάμεσα σε Ελληνική και ΕΤΥΚ για ανανέωση της συλλογικής σύμβασης
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Τράπεζα Κύπρου: Ξεκινά το πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών-Όλες οι πληροφορίες
Νικόδημος Δαμιανού: Απτά αποτελέσματα στον τομέα της ψηφιακής μετάβασης εντός του έτους
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar
AstroBank: Προς πώληση αγροτικά τεμάχια
Με κόστος 1,2 εκατ. «ανασχηματίζει» με ηλεκτρικά τον στόλο οχημάτων του Υπουργικού η Κυβέρνηση