Ολύμπιος Τουμάζου: «Ας αγκαλιάσουμε την αλλαγή»

Δραματική χαρακτηρίζει την αλλαγή στο λιανικό εμπόριο, ο Ολύμπιος Τουμάζου, Εκτελεστικός Πρόεδρος της RAI Consultants, κατά την διάρκεια του «15ου Συνέδριο Λιανικού Εμπορίου», που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 5 Μαΐου, στο ξενοδοχείο Hilton Park στη Λευκωσία.

Την άποψη πως μπορούμε να προβλέψουμε το μέλλον, μοιράστηκε με το κοινό, αναλύοντας το πώς η γενιά των Millenials το διαμορφώνουν με τις επιλογές τους. Πρόκειται για την γενιά των 15-37 χρονών, αυτοί που γεννήθηκαν μετά το 1980, αποτελούν σήμερα το 1/3 των καταναλωτών.

Με βάση 3 ποσοτικές έρευνες που προέκυψαν μετά από 30 focus group, που βασίστηκαν σε πέντες άξονες που καθορίζουν την συμπεριφορά της δημογραφικής ομάδας, προέκυψαν τα πιο κάτω χαρακτηριστικά που αφορούν τους Millenials.

  1. Η ευκολία είναι για αυτή την ομάδα τρόπος ζωής
  2. Η εμπειρία είναι για αυτούς η μέγιστη αξία και όχι η περιουσία
  3. Οι τιμές είναι επίσης ένας πολύ σημαντικός παράγοντας
  4. Διαπνέεται από ιδεολογίες που είναι πιο διασπασμένες
  5. Η επικοινωνία και η τεχνολογία είναι αναπόσπαστο μέρος της ζωής του και διαμορφώνει την καταναλωτική του συμπεριφορά

Τι σημαίνει ευκολία;
Στην περίπτωση του φαγητού για παράδειγμα, σύμφωνα με τον ίδιο, η γενιά αυτή αρέσκεται στο snacking και όχι στον προγραμματισμό για μαγείρεμα στο σπίτι. Ψάχνουν εύκολα φαγητά που ετοιμάζονται γρήγορα και απλά. Το delivery και το φαγητό έξω είναι η καθημερινή τους συνήθεια.

Όσον αφορά τα FMCGs  ένα καλό παράδειγμα είναι αυτό των wipes, που σημείωσαν αύξηση του 15% τα τελευταία χρόνια. Ο λόγος είναι επειδή χαρακτηρίζονται από ευκολία στην χρήση.

Τι πάει να πει ευκολία για τους λιανέμπορους;  
Σημαντικό ρόλο παίζει το πόσο κοντά είναι η υπεραγορά στον καταναλωτή.Για τους millenials, δεν παίζει ρόλο η μεγάλη υπεραγορά μιας και προτιμούν τα συμμαζεμένα καταστήματα. Θέλουν να μπουν και να βγουν γρήγορα από ένα κατάστημα. Προτιμούν μάλιστα τις διαρρυθμίσεις που βρίσκονται στο μπροστινό τμήμα του καταστήματος.

Αυτή η ομάδα αναζητά το φρέσκο και θέλει να νιώσει την φρεσκάδα. Αυτή η γενιά δεν ενοχλείται από το category management, το καταλαβαίνει και το επιζητεί. Είναι η γενιά που ταξιδεύει και αναζητά νέες εμπειρίες. Διαλέγει unique προϊόντα που λένε μια ιστορία για να δημιουργήσουν μια συναισθηματική σύνδεση.

Γενικά επιζητούν να στηρίξουν καινοτόμα προϊόντα που διευκολύνουν την ζωή τους και δημιουργούν μια νέα εμπειρία.

Πώς αλλάζει η εμπειρία του καταστήματος
Μπαίνοντας σε ένα κατάστημα θέλουν να ενεργοποιούνται και οι πέντε τους αισθήσεις. Αναπόσπαστο μέρος της εμπειρίας του καταστήματος είναι το customer service.Μέσω του λεγόμενου service cape, οι λιανέμποροι μπορούν να ανεβάσουν την εμπειρία του καταναλωτή.

Οι τιμές
Πολύ σημαντικές παραμένουν οι τιμές σαν μέσο για να φυλάξουν λεφτά και να τα ξοδέψουν όπου θεωρούν οι ίδιοι καλύτερα. Τα τελευταία 30 χρόνια μειώνεται κάθε χρόνο κατά 10% ποσοστιαίες μονάδες, το ποσό που ξοδεύεται σε τρόφιμα.

Οι προσφορές
Οι προσφορές παραμένουν σημαντικές για τους millennials. Το σημαντικότερο όμως είναι οι προσφορές να αποτελούν μια ένδειξη πως οι λιανέμποροι δείχνουν την συμπάθειά τους προς τη συγκεκριμένη ομάδα, που αμείβεται με πάνω κάτω γύρω στα 1000 ευρώ μέσο όρο.   Οι προσφορές πρέπει να έχουν σημασία για αυτούς και να βοηθούν στην διευκόλυνση του καταναλωτή. Σύμφωνα με την έρευνα, αυτή η ομάδα θεωρεί ιδεώδες να τους προσφέρονται καθημερινά χαμηλές τιμές.

Η ιδεολογία
Είναι μια κατηγορία που έχει αλλάξει ριζικά. Οι έννοιες vegan, χορτοφαγία, δίκαιο εμπόριο, δικαιώματα των ζώων, προστασία του περιβάλλοντος, βιολογικά προϊόντα  παίζουν τον δικό τους καθοριστικό ρόλο στην αγορά σήμερα. Μεγάλες μάρκες δίνουν τα τελευταία χρόνια, μεγάλη σημασία στο brand activist και στο τι θέλει η νέα γενιά.

Με λίγα λόγια, για αυτήν την ομάδα η διευκόλυνση, η τιμή και η επιλογή είναι τα τρία στοιχεία που συνδέουν την επικοινωνία με τους λιανέμπορους και τις μάρκες. Το omnichannel  ταη διευκολύνει να την κάνει να νιώθει πιο άνετα.

Η επικοινωνία και η τεχνολογία πρέπει να είναι γρήγορη, να δημιουργεί σύνδεση, να παρέχει πληροφορίες που να λένε μια ιστορία που θα δημιουργήσει την σύνδεση με τους λιανέμπορους.

Για να επιβιώσουν οι λιανέμποροι, ο μόνος τρόπος είναι να αγκαλιάσουν την αλλαγή. Την ίδια ώρα πρέπει να εστιάσουν σε αυτά που δεν αλλάζουν, που είναι τα εξής. Όλοι οι καταναλωτές αναζητούν την διευκόλυνση, την καλύτερη τιμή και πάντα θα ζητούν περισσότερες επιλογές.

Πλέον, σύμφωνα με τον ίδιο, δεν είναι σημαντικό πόσο τζίρο οι επιτυχίες έχει σημειώσει στο παρελθόν ένας οργανισμός. Σημασία έχει ν’ ανθίζει συνέχεια και να παρέχει καινούργιες ιδέες. Τόνισε επίσης πως είναι στο χέρι τους να δημιουργήσουν το μέλλον, αφού πρώτα το οραματιστούν.

Δειτε Επισης

Τελεσίγραφο Βαφεάδη στην Kition για την εγγυητική-Προθεσμία δύο ημερών, μετά τα πράγματα θα είναι διαφορετικά
Κώστας Κουμής: Τα τρία αρνητικά δεδομένα της φετινής χρονιάς και η αισιοδοξία για τις επιδόσεις του τουρισμού
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Π. Χριστοδούλου: Επιτυγχάνεται η πολυπόθητη εναρμόνιση των όρων εργοδότησης του προσωπικού
Διοικητικό πρόστιμο συνολικού ύψους €360,000 στην ΚΕΠΕΥ MCA Intelifunds από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς
Συμφωνία σταθμός ανάμεσα σε Ελληνική και ΕΤΥΚ για ανανέωση της συλλογικής σύμβασης
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Τράπεζα Κύπρου: Ξεκινά το πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών-Όλες οι πληροφορίες
Νικόδημος Δαμιανού: Απτά αποτελέσματα στον τομέα της ψηφιακής μετάβασης εντός του έτους