Οι αλλαγές στο παγκόσμιο λιανικό εμπόριο

Ο Bogdan Toma, διευθυντής τμήματος Μάρκετινγκ της Procter & Gamble στην Ουγγαρία, θα βρίσκεται ανάμεσα σε άλλους εκλεκτούς ομιλητές στο 12th Cyprus Retail Conference. Ο Bogdan Toma έχει περάσει από όλες τις θέσεις μάρκετινγκ της P&G, έχοντας χειριστεί μάρκες σε πολλές χώρες και κατηγορίες προϊόντων.

Ποιες είναι οι τάσεις στο λιανικό εμπόριο εν μέσω των δυσμενών οικονομικών συνθηκών που έχουν κάνει την εμφάνισή τους τα τελευταία χρόνια, και στην Ουγγαρία αλλά και σε επιπρόσθετες αγορές όπου η P&G λειτουργεί;
Η Κεντρική Ευρώπη (στην  γλώσσα της Procter & Gamble, αποτελείται από 9 χώρες συμπεριλαμβανομένου της Πολωνίας, Ουγγαρίας, Τσεχίας, Σλοβακίας, Κροατίας, Σλοβενίας και των Βαλτικών Δημοκρατιών) είναι μια περιοχή όπου δείχνει ανάμικτες μακροοικονομικές τάσεις: Η Πολωνία είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες ευρωπαϊκές οικονομίες. Την ίδια ώρα η Ουγγαρία σιγά - σιγά απομακρύνεται από την κρίση. Παράλληλα, τους τελευταίους έξι μήνες καταγράφηκαν σημαντικές υποτιμήσεις στις περισσότερες αγορές, ενώ πολιτικές και αποφάσεις στρατηγικής έχουν επίσης αλλάξει. Το τοπίο της λιανικής αγοράς έχει επηρεαστεί, ωστόσο το γενικό πλαίσιο παραμένει το ίδιο. Δηλαδή τα τελευταία τρία-τέσσερα χρόνια παρατηρούμε εικόνα σταθερότητας στο εμπόριο στην Κεντρική Ευρώπη, η οποία βασίζεται στα πρότυπα Δυτικών αγορών.

Μια μεγάλη εξέλιξη ήταν η ανάπτυξη του περιβάλλοντος των Discounters εις βάρος όλων των άλλων ανταγωνιστών, τη στιγμή, όμως, που άλλες μορφές σημείων πώλησης όπως υπεραγορές ή και μικρότερα καταστήματα όπως παντοπωλεία συνεχίζουν να διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στην αγορά.

Η Procter & Gamble συνέχισε να συνεργάζεται, εν μέσω της πλέον δυσμενούς οικονομικής περιόδου, με τους εταίρους της στο λιανεμπόριο, προκειμένου να τους βοηθήσει να αναπτύξουν τις κατηγορίες προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, στις οποίες δραστηριοποιείται. Σκοπός είναι η καλύτερη δυνατή ικανοποίηση των αναγκών των καταναλωτών, πιάνοντας παράλληλα τους στόχους κερδοφορίας.

Πιστεύετε ότι οι συμβατικές καταναλωτικές συνήθειες θα εξελιχθούν τελικά πέραν από τις συμβατικές επισκέψεις σε τοπικές υπεραγορές, ενώ ήδη βιώνουμε μια μεγάλη στροφή προς το διαδικτυακό περιβάλλον λιανικής πώλησης;
Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ήδη παρόν, όχι μέλλον. Η Procter & Gamble εξακολουθεί να δημιουργεί το μέλλον των διαδικτυακών αγορών για προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, με τους βασικούς διαδικτυακούς εμπόρους λιανικής πώλησης στην Κεντρική Ευρώπη. Οι εργασίες μας μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου καταγράφουν διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης και έχουμε στόχο να συνεχίσουμε την εδραίωση του εν λόγω κομματιού στα επόμενα χρόνια. Το μέλλον του λιανικού εμπορίου είναι τόσο συναρπαστικό και επίκαιρο όσο το σύνολο του τεχνολογικού και διαδικτυακού περιβάλλοντος. Εμπορικές εταιρείες κάνουν τους δικούς τους σχεδιασμούς για να αναπτύξουν περισσότερους τρόπους αγοράς, πιο εστιασμένους στους καταναλωτές, πιο έξυπνους και πιο ασφαλείς.

Πάντως, όπως συμβαίνει με όλες τις μεγάλες αλλαγές, έτσι και στην προκειμένη περίπτωση δεν θα συμβεί εν μία νυκτί. Οι άνθρωποι θα συνεχίσουν να κάνουν τα περισσότερα από τα ψώνια τους σε «παραδοσιακά» καταστήματα για πολλά χρόνια που θα ακολουθήσουν.

Ποιοι είναι οι βασικοί πυλώνες για να επιτύχει ο κλάδος του εμπορίου, σε μια μικρή οικονομία όπως η Κύπρος;
Θεμελιωδώς, ο τομέας λιανικού εμπορίου έχει ως στόχο να φέρει τις καλύτερες μάρκες και προϊόντα στους καταναλωτές, στο πιο κατάλληλο περιβάλλον για ψώνια, λειτουργώντας ταυτόχρονα με το χαμηλότερο δυνατό κόστος. Οι βασικές ανάγκες των καταναλωτών είναι σε μεγάλο βαθμό ίδιες σε παγκόσμιο επίπεδο. Τον τελευταίο καιρό, με την επανάσταση του διαδικτύου και ταξίδια χωρίς ελέγχους ή χρονοβόρες διαδικασίες διαπιστεύσεων, οι ανάγκες και οι προτιμήσεις των καταναλωτών γίνονται ολοένα και πιο ομοιογενείς σε όλες τις ηπείρους.
Σε αυτό το περιβάλλον, δίνοντας στους καταναλωτές το καλύτερο δεν είναι τόσο διαφορετική αποστολή σε μια μεγάλη αγορά, όπως οι ΗΠΑ ή η Ρωσία, και σε μια σχετικά μικρότερη όπως η Κύπρος.

Η επιτυχία στο λιανικό εμπόριο σε μια μικρότερη αγορά εξαρτάται -σε μεγάλο βαθμό- από την ισχύ των εταιρικών συνεργασιών μεταξύ των λιανεμπόρων και κατασκευαστών προϊόντων, καθώς και στην ικανότητα των επιχειρήσεων στο λιανικό εμπόριο βελτιστοποίησης της επισκεψιμότητας ανά κατάστημα και περιορισμού του λειτουργικού κόστους.

Πείτε μας λίγα λόγια για την επικείμενη επίσκεψή σας στην Κύπρο για το 12th Cyprus Grocery Retail Conference.
Είναι πραγματικά συναρπαστικό για μένα να συμμετέχω στο 12th Grocery Retail Conference, και ενθουσιάστηκα  όταν έλαβα την πρόταση από την ΙΜΗ. Το καταναλωτικό μάρκετινγκ και η εμπορική στρατηγική ήταν μέρος των κύριων ενδιαφερόντων και των ευθυνών μου κατά τη διάρκεια των 10 χρόνων μου με την P & G, έτσι είδα τη συμμετοχή μου στο συνέδριο ως μια μεγάλη ευκαιρία να εξοικειωθώ με τον τρόπο σκέψης και τις τάσεις σε ένα νέο περιβάλλον για μένα – την Κύπρο. Επιπλέον, αυτή είναι μια μεγάλη ευκαιρία να ανταλλάξω απόψεις σχετικά με το μέλλον των FMCG λιανικού εμπορίου με επαγγελματίες από τον κλάδο του λιανικού εμπορίου και των FMCG, και να κατανοήσω καλύτερα τις ανάγκες των λιανοπωλητών. Ανυπομονώ για την 3η Ιουνίου.

H ταυτότητα του 12th Cyprus Grocery Retail Conference
•    Θέμα: 12th Cyprus Grocery Retail Conference: Η ώρα των brands
•    Πότε: Τέταρτη 3 Ιουνίου 2015
•    Που: Ξενοδοχείο Hilton Park, Λευκωσία
•    Κύριος Χορηγός: Carrefour Κύπρου
•    Χορηγοί: Cablenet. JCC Payment Systems και Powersoft Computer Solutions.
•    Οργανωτής: IMH.
•    Χορηγοί Επικοινωνίας: Περιοδικό IN Business, ΙnBusinessNews.com, Τηλεόραση Σίγμα και Συγκρότημα Δίας.
•    Υποστηριχτές: ECR Cyprus, Παγκύπριος Σύνδεσμος Υπεραγορών, Παγκύπριος Σύνδεσμος Λιανικού Εμπορίου, Συνδέσμος Προμηθευτών Προϊόντων Ευρείας Κατανάλωσης
•    Για περισσότερες πληροφορίες και εγγραφές: ΙΜΗ, τηλέφωνο: 22505555, φαξ: 22679820, events@imhbusiness.com, www.imhbusiness.com
•    Το συνέδριο απευθύνεται σε γενικούς διευθυντές, διευθύνοντες σύμβουλούς, διευθυντές μάρκετινγκ, brand managers, εμπορικούς διευθυντές, όπως επίσης και σε στελέχη που ασχολούνται με το λιανικό εμπόριο.

Δειτε Επισης

Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Π. Χριστοδούλου: Επιτυγχάνεται η πολυπόθητη εναρμόνιση των όρων εργοδότησης του προσωπικού
Διοικητικό πρόστιμο συνολικού ύψους €360,000 στην ΚΕΠΕΥ MCA Intelifunds από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς
Συμφωνία σταθμός ανάμεσα σε Ελληνική και ΕΤΥΚ για ανανέωση της συλλογικής σύμβασης
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Τράπεζα Κύπρου: Ξεκινά το πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών-Όλες οι πληροφορίες
Νικόδημος Δαμιανού: Απτά αποτελέσματα στον τομέα της ψηφιακής μετάβασης εντός του έτους
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar
AstroBank: Προς πώληση αγροτικά τεμάχια
Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls