Η μάχη online-traditional shopping και η Κύπρος

Στην Κύπρο, προκειμένου να κάνει τη δική της παρουσίαση στο 12th Cyprus Retail Conference, θα βρεθεί η Karen Dracou, η οποία μέχρι πρότινος ήταν multi channel strategy director στον βρετανικό κολοσσό λιανεμπορίου, Tesco. Η κα. Dracou μιλά στο InBusinessNews για τη «μάχη» των παραδοσιακών αγορών με το online shopping, τις προοπτικές και τις προκλήσεις της Κύπρου αλλά και για την κάθοδό της στη χώρα.

Ποιες είναι οι τάσεις στο εμπόριο, σε μια εποχή που οι συνθήκες στην παγκόσμια οικονομία αλλάζουν τόσο στη Μεγάλη Βρετανία όσο και σε άλλες αγορές όπου δραστηριοποιείται η Tesco;
Η παγκόσμια αγορά εμπορίου έχει σαφώς διαφοροποιηθεί λόγω των ραγδαίων τεχνολογικών αλλαγών. Πλέον ο καθένας μας κυκλοφορεί με ένα μικρό υπολογιστή, το smartphone. Η τεράστια χρήση των smartphone στον κόσμο έχει επιφέρει επαναστατικές αλλαγές στις καθημερινές διαδικασίες όλων των ατόμων, ανεξαρτήτως ηλικίας. Τα τεχνολογικά επιτεύγματα και τα social media έχουν αλλάξει κατά πολύ τον τρόπο επικοινωνίας με φίλους, την οικογένεια ή και επιχειρήσεις. Σημαντικός παράγοντας για αλλαγή αποτέλεσαν social media όπως το Facebook, το Twitter, το Skype και το Instagram.

Στη σημερινή εποχή οι καταναλωτές έχουν στα χέρια τους έναν ολόκληρο κόσμο επιλογών, μέσω της χρήσης smartphone, tablet ή υπολογιστών. Ο κόσμος μπορεί να ψάξει για υπηρεσίες, να συγκρίνει χαρακτηριστικά, τιμές, διαφημίσεις κι επιλογής αποστολής και όλα αυτά με το πάτημα ενός κουμπιού. Πλέον οι καταναλωτές είναι «οπλισμένοι» με πληροφόρηση για να κάνουν μελετημένες επιλογές. Αυτό είναι εξαιρετικά χρήσιμο σε δύσκολες, οικονομικά, εποχές.

Η πρόκληση για την κάθε εταιρεία που δραστηριοποιείται στο εμπόριο είναι να εξελίξει τις επιλογές που προσφέρει στον καταναλωτή αλλά και να αξιοποιήσει κόσμο, συστήματα και διαδικασίες. Μια τέτοια κατάσταση είναι που διασφαλίζει τη βέλτιστη δυνατή θέση για κάθε εταιρεία έναντι του στοιχήματος ικανοποίησης των αναγκών του καταναλωτή.

Για παράδειγμα ο τρόπος με το οποίο μια εταιρεία εμπορεύεται, κτίζει το brand της και επικοινωνεί αλλάζει. Η παραδοσιακή διαφήμιση σε τηλεόραση και έντυπα περιορίζεται, ενώ το digital marketing ενισχύεται όλο και περισσότερο. Μάλιστα, η ψηφιακή επικοινωνία γίνεται πλέον πιο προσωπική και βασίζεται σε καμπάνιες στα social media.

Ένας άλλος παράγοντας αλλαγής είναι η βελτίωση της εξυπηρέτησης του καταναλωτή. Ο κόσμος έχει φοβερή έλλειψη χρόνου, άρα με το να εξυπηρετείται στη διαδικασία αναζήτησης, αγοράς ή παραλαβής είναι πλέον βασικό στοιχείο στο εμπόριο. Πάρτε ως παράδειγμα το Amazon. Μπορώ σε αυτό να ψάξω για αυτό που ζητώ ενώ βλέπω τηλεόραση, να το αγοράσω με πολύ απλό τρόπο και να επιλέξω τον τρόπο παραλαβής του κάθε προϊόντος.

Αυτά είναι μόνο μερικά παραδείγματα. Από την εμπειρία μου θεωρώ ότι οι ψηφιακές τεχνολογίες είναι πλέον παντού, ο αντίκτυπός τους σε κάθε επιχείρηση και αυξάνουν τις επιλογές των καταναλωτών.

Η επιρροή των νέων τεχνολογιών επηρεάζει πλέον ολόκληρη την οικονομία. Για παράδειγμα το Uber, μια εφαρμογή που δίνει τη δυνατότητα να εξασφαλίσει κάποιος ταξί,  έχει φέρει επανάσταση στη συγκεκριμένη αγορά ανά το παγκόσμιο. Το Uber λειτουργεί πλέον σε 57 ψώρες, όπως αντίστοιχα παρέχει υπηρεσίες και το Airbnb, το οποίο έχει αλλάξει την αγορά ταξιδίων. Ο καθένας μπορεί με τη συγκεκριμένη εφαρμογή να κρατήσει δωμάτιο, διαμέρισμα, σπίτι ή ακόμη και κάστρο (!) που ανήκουν σε ιδιώτες σε περισσότερες από 190 χώρες.

Αυτό, που καταληκτικά, θέλω να πω είναι πως το κάθε brand πρέπει να εξελίσσεται προκειμένου να ακολουθεί τις αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες ή ανάγκες. Είναι καθοριστικής σημασίας να καταφέρει μια εταιρεία να αφουγκραστεί τις τάσεις τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και σε διεθνές.

Πιστεύετε ότι σε κάποια φάση οι παραδοσιακές επισκέψεις στις υπεραγορές θα σταματήσουν και αυτό ενώ ήδη βλέπουμε ότι τα online supermarkets κερδίζουν έδαφος στην αγορά;    
Παρατηρούμε μεγάλες αλλαγές στις συνήθειες των καταναλωτών και δίχως αμφιβολία θα επηρεάσουν και τις επισκέψεις στις υπεραγορές. Στη Μεγάλη Βρετανία, οι καταναλωτές επιλέγουν να κάνουν το μεγάλο ψώνισμα της εβδομάδας μέσω διαδικτυακής παραγγελίας και να συμπληρώνουν όσα υπολείπονται ή φρέσκα προϊόντα σε κάποιο μικρό κατάστημα. Έτσι ακριβώς κάνω κι εγώ τα ψώνια για το σπίτι μου.

Ανάλογα ο ρόλος ενός μικρού καταστήματος σε μια γειτονιά αλλάζει. Σε πολλές χώρες τέτοιου είδους καταστήματος παίζουν ακόμη έναν ρόλο, όπως για παράδειγμα του σημείου παραλαβής προϊόντων. Εγώ πολλές φορές παραγγέλνω προϊόντα από το διαδίκτυο και ζητώ να αποσταλούν σε κατάστημα της γειτονιάς μου, το οποίο είναι ανοικτό έως τις 10 το βράδυ, άρα μπορώ να τα παραλάβω μετά τη δουλειά.

Και ποιους θεωρείται τους βασικούς πυλώνες στους οποίους μπορεί να στηριχθεί η επιτυχία μιας μικρής αγοράς, όπως της Κύπρου;
Έχω σημειώσει κάποια σημεία-κλειδιά για το ερώτημά σας, αλλά και ορισμένα ερωτήματα επί αυτών καθώς το συγκεκριμένο θέμα μπορούμε να συζητήσουμε για πολλή ώρα.

Εξαγωγές: Η Κύπρος παίρνει το μέγιστο από τις εξαγωγές της και δημιουργεί κέρδη από το εγχώριο προϊόν της, ούτως ώστε να αυξήσει την εσωτερική της αξία μέσω νέων καναλιών; Πιστεύω ότι ο τουρισμός της χώρας παίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό το κομμάτι.
Εισαγωγές: Οι τοπικοί προμηθευτές αντιλαμβάνονται τι αναζητούν στο διαδίκτυο οι καταναλωτές; Και εάν ναι, πόσο ικανοποιούν τις ανάγκες τους;
Αποτελεσματικότητα: Τόσο οι επιχειρήσεις όσο και ο δημόσιος τομέας αναζητούν τα πλεονεκτήματα μέσα από την τεχνολογία προκειμένου να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά σε όλα τα επίπεδα;
Δυνατότητες: Υπολογίζουν οι επιχειρήσεις την αναγνώριση που έχουν στον κόσμο του διαδικτύου και τις δυνατότητες μέσα από το εν λόγω περιβάλλον; Προβάλλεται αρκετά στη χώρα ο ρόλος της τεχνολογίας και των δεξιοτήτων σε αυτό το κομμάτι, ούτως ώστε και οι μαθητές να αναζητήσουν καριέρα σε ανάλογα επαγγέλματα; Σε ποιο βαθμό αξιοποιείται ή και βελτιώνεται το ταλέντο που υπάρχει στη χώρα; Σε τι ποσοστό του πληθυσμού γίνεται προσπάθεια αναβάθμισης των προσόντων του;
Συνεργασίες: Σκέφτονται οι επιχειρήσεις με ποιον τρόπο θα γίνουν πιο δημιουργικές προκειμένου να αξιοποιήσουν συνεργασίες και να προχωρήσουν σε καλύτερες μέρες;

Πείτε μας και για την επικείμενη κάθοδό σας στην Κύπρο, όπου θα κάνετε παρουσίαση στο 12th Cyprus Retail Conference.
Πρέπει να σας πω ότι είμαι ενθουσιασμένη και νιώθω την Κύπρο σαν το δεύτερο σπίτι μου. Οι γονείς μου κατάγονται από την Κύπρο και έχω οικογένεια και φίλους στο νησί. Ανυπομονώ για το υπέροχο φαγητό και το ηλιόλουστο κλίμα.

Την ίδια στιγμή θα είναι μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να συναντήσω σημαντικό αριθμό επιχειρήσεων από την κυπριακή αγορά και επαγγελματίες από τον χώρο του εμπορίου. Θέλω να ακούσω ποιες είναι οι προοπτικές αλλά και οι προκλήσεις της κυπριακής οικονομίας. Νομίζω υπάρχουν πολλά κοινά σημεία με τη βρετανική αγορά.

Πραγματικά ανυπομονώ να γνωρίσω επαγγελματίες στο συνέδριο με τους οποίους μπορούμε να διατηρήσουμε επικοινωνία μέσω LinkedIn.
 

Η ταυτότητα του συνεδρίου
Τετάρτη, 3 Ιουνίου, Ξενοδοχείο Hilton Park, Λευκωσία

Το συνέδριο απευθύνεται σε γενικούς διευθυντές, διευθύνοντες συμβούλους, διευθυντές μάρκετινγκ, brand managers, εμπορικούς διευθυντές, όπως επίσης και σε  στελέχη που ασχολούνται με το λιανικό εμπόριο.

Για περισσότερες πληροφορίες κάντε κλικ EΔΩ.

Κύριος Χορηγός: Carrefour Κύπρου. Χορηγοί: Cablenet, JCC Payment Systems και Powersoft Computer Solutions. Οργανωτής: IMH. Χορηγοί Επικοινωνίας: Περιοδικό IN Business, ΙnBusinessNews.com, Τηλεόραση Σίγμα και Συγκρότημα Δίας. Υποστηριχτές: ECR Cyprus, Παγκύπριος Σύνδεσμος Υπεραγορών, Παγκύπριος Σύνδεσμος Λιανικού Εμπορίου, Σύνδεσμος Προμηθευτών Προϊόντων Ευρείας Κατανάλωσης

Για περισσότερες πληροφορίες και εγγραφές: ΙΜΗ,
τηλέφωνο: 22505555, φαξ: 22679820, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: events@imhbusiness.com, ιστοσελίδα: www.imhbusiness.com

 

Δειτε Επισης

Κλειστά τα γενικά καταστήματα την Πρωτομαγιά-Τι ισχύει για όσους εργαστούν
Έπιπλα Andreotti: Η one-stop-shop επιλογή σου!
Εννέα μνηστήρες για την ανάπτυξη και λειτουργία του e-kalathi-Οι προσφοροδότες και τα ποσά που δήλωσαν
Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά