Εφτά γυναίκες μιλούν για το μέλλον του μάρκετινγκ

InBusinessNews  06/07/2018 07:02
Εφτά γυναίκες μιλούν για το μέλλον του μάρκετινγκ

Εφτά γυναίκες μιλούν για το μέλλον του μάρκετινγκ

InBusinessNews  06/07/2018 07:02

Το μάρκετινγκ έχει μπει σε νέες βάσεις με την εκτίναξη της online επικοινωνίας. Εφτά γυναίκες επαγγελματίες του τομέα μιλούν για το πώς πρέπει να είναι το σωστό μάρκετινγκ, εξηγώντας τι θεωρούν ότι πρέπει να περιλαμβάνει το σωστό marketing mix.

RELATED ARTICLES



Διαβάστε ακόμα:


Αλίκη Δράκου
Προϊσταμένη επικοινωνίας μάρκετινγκ, Cyta 
«Η online επικοινωνία, που περιλαμβάνει τα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έφερε κοσμογονικές κοινωνικοοικονομικές αλλαγές σε κάθε γωνιά του πλανήτη.                                                                                          

Στο πλαίσιο αυτό έχει μεταβληθεί δραματικά το πώς οι marketers λειτουργούν και διαχειρίζονται το marketing mix, με την προώθηση να έχει επηρεαστεί ίσως πιο πολύ από τα άλλα συστατικά του. Οι εκστρατείες, πλέον, είναι πολυσχιδείς. Τα μηνύματα απλώνονται σε ένα διευρυμένο μείγμα από media, δίνοντας έμφαση στο online: Στην αμεσότητα, το ύφος και τη διαφορετικότητα. Στον τομέα αξιοποιούμε σημαντικά insights σχετικά με τη συμπεριφορά των καταναλωτών και στοχεύουμε με εξαιρετική ακρίβεια στα κοινά που μας ενδιαφέρουν.            

Αυτό, μαζί με το γεγονός ότι πλέον έχουμε εύκολη, συνεχή και άμεση επικοινωνία με τα κοινά μας, με σχετικά χαμηλό κόστος, μας ωθεί στην επένδυση σε πλατφόρμες online επικοινωνίας. Ταυτόχρονα, ο όγκος των μηνυμάτων που δέχεται ο καταναλωτής, από όλα τα media και όλες τις συσκευές, είναι υπέρογκος. Εδώ, λοιπόν, μετρά η αξία του περιεχομένου.                                                                          

Για να κερδίσουμε την προσοχή των κοινών μας, μέσα στο clutter, επικεντρωνόμαστε στη δημιουργία ποιοτικού relevant content. Διατηρούμε ένα συνεχή διάλογο online, που διευκολύνει τη συναισθηματική σύνδεση των καταναλωτών μας με τη μάρκα. Στη Cyta εξελίσσουμε διαρκώς τις πλατφόρμες επικοινωνίας, εξυπηρέτησης και πώλησης online. Επιδιώκουμε να βρισκόμαστε εκεί όπου είναι οι πελάτες μας, έχοντας θετικό αποτύπωμα στη ζωή τους. Την ίδια ώρα σχεδιάζουμε και προσφέρουμε ποιοτικές και αξιόπιστες υπηρεσίες, για να μπορούν να ζήσουν και να εργαστούν καλύτερα στο νέο ψηφιακό περιβάλλον του connected world».  

Έλενα Κωνσταντίνου Ριρή
Διευθύντρια, διεύθυνση marketing  και δημοσίων σχέσεων,  Alpha Βank Cyprus 

«Στο σύγχρονο marketing οι τάσεις θα πρέπει να αναγνωρίζονται και να προβλέπονται. Η σημερινή εποχή βιώνει πολλές κοινωνικές αλλαγές. Το διαδίκτυο, η παγκοσμιοποίηση, η είσοδος των κοινωνικών δικτύων, η εκτίναξη της online επικοινωνίας και η έκταση που έχει λάβει το digital marketing, μετέβαλαν ριζικά την καθημερινότητά μας.                                                                                  

Οι εξελίξεις του σήμερα δίνουν βήμα στα brands, με επιλογές πολλών τεχνολογιών, από τις οποίες μπορεί κανείς να επωφεληθεί. Η επαφή με τους καταναλωτές γίνεται, πλέον, μέσα από μια ποικιλία από πλατφόρμες και δίνει τη δυνατότητα μιας αμφίδρομης σχέσης μαζί τους.

Το marketing, όντας ανθρωποκεντρικό, οφείλει να ακολουθήσει τις εξελίξεις. Στοχεύοντας στα συναισθήματα, στην καρδιά και στο μυαλό του ατόμου, δημιουργεί ένα σύνδεσμο μεταξύ αυτού και του brand. 

Με την υιοθέτηση της έννοιας του 360 marketing, οι εταιρείες επιτυγχάνουν την επαφή με τον καταναλωτή, όπου και εάν αυτός βρίσκεται. Μια τέτοια εκστρατεία περιλαμβάνει ενέργειες τηλεοπτικές, ψηφιακές και κοινωνικές. Μέσα από τα έντυπα, τηλεοπτικά, in-store και κοινωνικά μέσα, τα οποία χρησιμοποιεί ο πελάτης, θα γνωρίσει την επικοινωνία, θα λάβει το μήνυμα και θα πρέπει αποτελεσματικά να οδηγηθεί μέσα από αυτό το ταξίδι. 

Μια ολοκληρωμένη εκστρατεία καλύπτει όλη τη διαδρομή, γι’ αυτό και πρέπει να χρησιμοποιείται μια ολοκληρωμένη στρατηγική marketing και branding.
Σήμερα οι εταιρείες, μέσα από τις συνέργειες του traditional και του digital marketing, διοχετεύουν όλο και περισσότερη πληροφόρηση, η οποία έρχεται να ενισχύσει την ευρύτερη στρατηγική και να επικοινωνήσει πιο αποτελεσματικά το brand στον τελικό αποδέκτη του». 

Διαβάστε ακόμα: ΚΑΝΑΛΙ 6: Η Λεμεσός εκπέμπει, η Κύπρος ακούει 

Έλενα Μενελάου
Marketing manager, Cablenet Τelecommunιcation Systems 

«Οι συνεχείς αλλαγές στην επικοινωνία τα τελευταία χρόνια, μέσω των νέων τεχνολογιών, έχουν οδηγήσει σε μεγάλες διαφοροποιήσεις σε πολλά στοιχεία του marketing mix. Πέρσι, το digital marketing αποτελούσε το ένα τέταρτο του συνόλου των δαπανών marketing, ενώ το ποσοστό αναμένεται να αυξηθεί στο ένα τρίτο αυτή τη χρονιά, σύμφωνα με μια μελέτη του Gartner. Μια πρόκληση για τους marketers είναι να παίρνουν ακριβείς μετρήσεις αποτελεσματικότητας των εκστρατειών τους στα digital media. Στις παραδοσιακές ενέργειες marketing ήταν σχετικά εύκολο να μετρηθεί η αποτελεσματικότητα. Εάν μια εταιρεία πραγματοποιούσε καμπάνια στην τηλεόραση ή στα έντυπα Μέσα ενημέρωσης γνώριζε πόσα άτομα την είδαν και μπορούσε να έχει μετρήσιμα αποτελέσματα σχετικά με την επένδυσή της. Αντιθέτως, οι μετρήσεις των ενεργειών marketing μέσω των social media, όπως Twitter, Facebook και Instagram, είναι πολύ πιο περίπλοκες.                                          

Οι εταιρείες ερευνών, λόγω του πιο πάνω διαμορφούμενου σκηνικού, αναπτύσσουν συνεχώς σχετικές τεχνικές αποτελεσματικότητας της επένδυσης. 
Ένα από τα βασικά στοιχεία του marketing σήμερα είναι το περιεχόμενο. Οι καταναλωτές γίνονται όλο και λιγότερο πρόθυμοι να μοιραστούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους, να ξοδέψουν χρόνο και προσοχή σε κάτι που δεν έχει πραγματικό ενδιαφέρον γι’ αυτούς.                                                

Καθώς ο όγκος των πληροφοριών αυξάνεται, η ποιότητα του περιεχομένου πρέπει να είναι ιδανική, ώστε να ξεχωρίζει από τον απίστευτο όγκο που λαμβάνουν καθημερινά. Στις μέρες μας οι marketing managers έχουν στη διάθεσή τους ένα πολύ μεγάλο φάσμα εργαλείων, το οποίο τους επιτρέπει να έχουν δημιουργικότητα και ευελιξία, καθώς και τη δυνατότητα δημιουργίας ενός marketing mix, το οποίο να αντανακλά ιδανικά στο brand της εταιρείας τους».

Μάρλεν Μιχαήλ 
Communication & PR senior manager,  ΜΤΝ Κύπρου 

«Όποιος προτρέξει να βγάλει βιαστικά συμπεράσματα σήμερα θα κάνει λάθος. Βρισκόμαστε σε μια μεταβατική και πειραματική περίοδο με ρευστότητα ως προς τη συνταγή και αβεβαιότητα ως προς το αποτέλεσμα. Κάθε εταιρεία, προϊόν ή εκστρατεία απαιτούν το δικό τους διαφορετικό μείγμα στην επικοινωνία. Έτσι, κανείς δεν μπορεί να πετύχει τους στόχους του εάν δεν πάρει ρίσκο. Εάν δεν τολμήσει να συστήσει στο κοινό νέα κανάλια και πρακτικές, όπως αυτές που εμφανίζονται στο online οικοσύστημα, αλλά και εάν δεν εφαρμόσει δοκιμασμένες τεχνικές που ακόμα αποδίδουν. 

Το βέβαιο είναι ότι το σωστό marketing mix προϋποθέτει, σήμερα, επισταμένη μελέτη των δημογραφικών και ψυχογραφικών των ομάδων κοινού, γενναίο diversification των Μέσων, πολλή αλληλεπίδραση με τον καταναλωτή και αξιοποίηση των influencers.

Έχουμε την τύχη στην ΜΤΝ να έχουμε εργαζόμενους αλλά και πελάτες που τολμούν να αναζητούν, να δοκιμάζουν και να εξελίσσονται. Αυτό μας βοηθά να διαδραματίζουμε  πρωταγωνιστικό ρόλο στις νέες δυναμικές που διαμορφώνονται στην τεχνολογία και την κοινωνία του τόπου μας». 

Κάλια Πατσιά 
Public affairs and communication manager Α/φοί Λανίτη

«Το μάρκετινγκ σήμερα έχει γίνει πιο πολύπλοκο και πολυεπίπεδο, σε αντίθεση με τη θεωρία των 4 ‘Ρs – product, promotion, price and place’ του παρελθόντος. Καθώς το διαδίκτυο καθίσταται ολοένα και περισσότερο απαραίτητο για ένα τεράστιο τμήμα της κοινωνίας, η σημασία της διαδικτυακής επικοινωνίας γίνεται επίσης αυτονόητη.                                                                                      

Δεδομένων των μοναδικών χαρακτηριστικών της ηλεκτρονικής επικοινωνίας, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι διαδραματίζει ζωτικό και κρίσιμο ρόλο στο να φέρνει κοντά τους ανθρώπους, τις κοινωνίες, τις επιχειρήσεις και τον πλανήτη μας. Συνεπώς, η ψηφιακή εποχή έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο στις επιχειρήσεις εμπορευόμαστε τα προϊόντα και επικοινωνούμε τα μηνύματά μας.                          

Στο καινούργιο περιβάλλον που βιώνουμε, η παραδοσιακή διαφήμιση φθίνει καθημερινά, επειδή ακριβώς, οι άνθρωποι κινούνται στο διαδίκτυο έχοντας απόλυτο έλεγχο στο τί παρακολουθούν κάθε στιγμή, τι αγοράζουν, αλλά και τι διαφημίσεις επιλέγουν οι ίδιοι να βλέπουν. Με βάση τα νέα αυτά δεδομένα τροποποιούμε τη στρατηγική και τις τακτικές μας για να καλύπτουμε όλα τα μέσα, αλλά και τα μηνύματά μας γίνονται προσωπικά και στοχευμένα, έτσι ώστε να αγγίζουν τους καταναλωτές μας, σεβόμενοι φυσικά την ιδιωτικότητά τους. Απώτερος στόχος μας είναι η αξιοποίηση των τεχνολογικών δυνατοτήτων, για να δημιουργούμε συνεχείς και ουσιαστικές σχέσεις, που όχι μόνο θα προσφέρουν καλύτερα προϊόντα, αλλά θα ενισχύσουν τη συνολική ζωή των καταναλωτών μας».

Δάφνη Προδρόμου
Manager communication and strategy,  Τράπεζα Κύπρου

«Τα στελέχη της διαφημιστικής αγοράς στην Κύπρο, τα τελευταία οκτώ με δέκα χρόνια, καταβάλλουν αγωνιώδεις προσπάθειες και τρέχουν με την ψυχή στο στόμα πίσω από τις εξελίξεις. Το περιβάλλον είναι σχεδόν αφιλόξενο. Χάσαμε αναγνώστες και θεατές, εκεί που τους είχαμε σίγουρους. Θυμηθείτε τις εποχές που πιστεύαμε πως η αναγνωσιμότητα μιας και μόνο εφημερίδας έφτανε το 70% του πληθυσμού. Οι πελάτες είναι, πλέον, αμήχανοι έως και φοβισμένοι και οι καταναλωτές δύσπιστοι έως και καχύποπτοι. Κι όμως. Αν δεν υπήρχε το διαδίκτυο, θα έπρεπε να το εφεύρουμε. Πρέπει να μιλήσουμε, επιτέλους, για τον ελέφαντα στο δωμάτιο: Το digital επιβάλλει τάσεις. Το video, το programmatic, οι εναλλακτικοί τρόποι προβολής και όλες οι τεχνολογικές καινοτομίες πρέπει να δείξουν τον δρόμο. Ταυτόχρονα, τα ΜΜΕ πρέπει να επενδύσουν σε δημοσιογραφικό, πρωτογενές περιεχόμενο. Οι διαφημιζόμενοι δεν πρέπει να επιβραβεύουν τα fake news και τα site που τα φιλοξενούν. Θα πρέπει να επενδύσουν σοβαρά στο segmentation των κοινών - στόχου, των οποίων έχουν προ πολλού ξεπεράσει τα αυστηρά δημογραφικά χαρακτηριστικά. 

Ο νέος καταναλωτής αγοράζει μάρκα, όχι προϊόν. Οι διαφημιστές θα πρέπει να επενδύσουν σε καινοτομία, δημιουργικότητα και ευρηματικότητα. Οι millenials δεν ενδιαφέρονται για το προϊόν που πουλάς, θέλουν μόνο να ξέρουν πώς θα τους κάνει να νοιώσουν. Με άλλα λόγια, ‘the new ad is about how the brand makes you feel. Advertising is dead: Long Live Advertising’ ή «Τελικά θα αγοράσω αυτή την τσάντα. Τη βρήκα σε έκπτωση στο Facebook».

Ειρήνη Χαρίτου 
Associate director, head of brand, marketing & communications, head of business development, EY Cyprus 

«Σήμερα οι καταναλωτές βρίσκονται στη θέση του οδηγού κι έχουν μεγαλύτερες απαιτήσεις από ποτέ. Έχουν λόγο και άποψη ακόμη και στο πώς μια εταιρεία σχεδιάζει, προωθεί και πουλάει ένα προϊόν. Ξέρουν ακριβώς τι θέλουν. Και εάν οι απαιτήσεις τους δεν ικανοποιηθούν, θα πουν σε όλους τους φίλους και οπαδούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πώς αισθάνονται.                                      

Ενώ οι θεμελιώδεις αρχές του μάρκετινγκ δεν έχουν μεταβληθεί απαραιτήτως, ο τρόπος με τον οποίο πραγματοποιείται, έχει αλλάξει δραστικά ως αποτέλεσμα των τεχνολογικών αλλαγών. Αυτές οι εξελίξεις επιτρέπουν στους πελάτες να έχουν πιο δυνατή φωνή, αλλά και την πλατφόρμα για να μοιραστούν την εμπειρία τους και να εκφράσουν τη γνώμη τους. Το μάρκετινγκ δεν αφορά, πλέον, αυτό που οι επιχειρήσεις θέλουν να πουν στους πελάτες τους, αλλά το πώς πρέπει να τους ακούνε, για να ανταποκρίνονται με τον καλύτερο τρόπο.                                                                                                  

Οι εταιρείες συνεχίζουν, βέβαια, να ανταγωνίζονται σε επίπεδο εξυπηρέτησης, προϊόντος ή τιμής. Είναι, όμως, πιο ενδεδειγμένο να μιλάμε, πλέον, για αξία και πώς μπορεί αυτή να προσφερθεί στους καταναλωτές, μέσα από την απόλυτη πελατειακή εμπειρία.                                                              

Για να μπορέσουν, λοιπόν, να διαφοροποιηθούν, οι ομάδες μάρκετινγκ του μέλλοντος πρέπει να παραμείνουν στην πρώτη γραμμή της τεχνολογίας και των στρατηγικών που εστιάζουν στο διαδίκτυο. Ταυτόχρονα θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν τον τεράστιο όγκο δεδομένων και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προς όφελός τους, για να αναγνωρίσουν τις προτιμήσεις των πελατών τους».

Το απόσπασμα αποτελεί μέρος του μεγάλου αφιερώματος του περιοδικού IN Business "Women at work" που κυκλοφορεί στα περίπτερα.

Σχολιάστε την Είδηση
Πίσω στην αρχή της σελίδας