FMCGs - Η επόμενη πενταετία

FMCGs - Η επόμενη πενταετία

FMCGs - Η επόμενη πενταετία

Δύσκολη η πρόβλεψη για το ποιος θα επικρατήσει την επόμενη πενταετία στο λιανεμπόριο. Τα τελευταία δέκα χρόνια είδαμε πολλά να συμβαίνουν. Το κλείσιμο του Ορφανίδη αναστάτωσε την αγορά με ανεπανόρθωτες ζημιές, ενώ η κρίση του 2013 έφερε τα πάνω - κάτω. Από κει και πέρα οι εταιρείες του κλάδου και δη οι υπεραγορές έδωσαν μάχη επιβίωσης. Κάποιες, δυστυχώς, δεν τα κατάφεραν. Άλλες έμειναν, ορισμένες επεκτάθηκαν. Το σκηνικό κατέστη πιο ποικιλόμορφο από ποτέ.        
 
Σήμερα τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Μετά από αλλαγές και ανατροπές, με τον καταναλωτή να παίρνει τα ηνία, να θέτει τους δικούς του κανόνες και κριτήρια, αναγκάζοντας τις υπεραγορές να τα ακολουθήσουν, σειρά παίρνει ένα άλλο σκηνικό, η εικόνα του οποίου διαμορφώνεται ως εξής:

Οι χαμηλές τιμές, σε συνδυασμό με την ποιότητα, παίρνουν την πρωτιά στις επιλογές των καταναλωτών, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα την εξυπηρέτηση, την ποικιλία και την ευκολία.

Ο αριθμός των μεγάλων καταστημάτων είναι δυσανάλογα μεγάλος για το μέγεθος της Κύπρου και το θέμα είναι κατά πόσο μπορεί να τα απορροφήσει η αγορά.

Δεν κυριαρχούν, πλέον, οι αγορές σε μεγάλες ποσότητες. Αντίθετα, οι καταναλωτές επισκέπτονται συχνά τις υπεραγορές για να αγοράσουν τα απολύτως απαραίτητα.

Σημαντική αλλαγή, που αποτελεί πρόκληση για τις παραδοσιακές υπεραγορές, είναι κι η στροφή προς το παράλληλο εμπόριο. Την ίδια ώρα αυξάνονται οι πωλήσεις των discounters, που προσφέρουν πιο χαμηλές τιμές.

Άνοδο σημειώνουν τα private labels κι ο κόσμος προτιμά καταστήματα που τα προσφέρουν.

Παρατηρείται μια στροφή σε πιο υγιεινές επιλογές διατροφής και άλλες.

Κάτι σχετικά καινούργιο για την αγορά αποτελεί η λειτουργία ψησταριών εντός των υπεραγορών, που απ’ ότι φαίνεται ήρθε για να μείνει, την ώρα που κάποιες διαθέτουν και καφετέρια.

Ο καταναλωτής δεν πρέπει, πλέον, να θεωρείται από κανένα δεδομένος. Η πληθώρα των υπεραγορών του προσφέρει εύρος επιλογών, δίνοντας του την ευχέρεια να ψωνίζει από διαφορετικούς χώρους, συγκρίνοντας πάντα με κριτήριο τις χαμηλές τιμές σε συνδυασμό με την υψηλή ποιότητα. Σημαντικός παράγοντας είναι και οι προσφορές, τις οποίες κυνηγά, χωρίς να νοιάζεται τόσο για την ευκολία του.
Το IN Business κάλεσε εκπροσώπους μεγάλων, μεσαίου μεγέθους και μικρών υπεραγορών, περιπτέρων, αρτοποιείου και discounters να δώσουν τη σημερινή εικόνα, αλλά και τις προβλέψεις τους, για το σκηνικό της αγοράς των FMCGs.
 
ΑΠΟ ΤΗΣΤΕΛΛΑ ΜΟΥΡΕΤΤΟΥ

Πίσω στην αρχή της σελίδας