Κέρδη για τον Μπάρμπα Στάθη

Με παγκόσμιο τζίρο 230 δισ. δολ., η αγορά των κατεψυγμένων τροφίμων αποτελεί τη γη της επαγγελίας για τις βιομηχανίες. Και αυτό γιατί η συγκεκριμένη αγορά αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται τόσο σε παγκόσμιο, όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, όπως εκτιμά σε μελέτη της η Research and Markets. Ειδικότερα στην Ευρώπη, η αγορά κατεψυγμένων τροφίμων αναμένεται να αυξηθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό 3,8% έως το 2019, με την Γερμανία, που η κατά κεφαλή κατανάλωση υπερβαίνει πλέον τα 40 κιλά, να κρατά τα σκήπτρα σε επίπεδο κατανάλωσης.

Από τη γερμανική αγορά άλλωστε προήλθε πέρυσι και η μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδος των εξαγωγών της Μπάρμπα Στάθης. Συγκεκριμένα πέρυσι οι εξαγωγές της ελληνικής εταιρείας ενισχύθηκαν κατά 37% στη Γερμανία, 7% στην Αυστραλία, ενώ αυξητική ήταν και η πορεία των εξαγωγών καταψυγμένων ζυμών στην Τουρκία. Εκτός από αυτές τις αγορές, ο market leader του κλάδου στην Ελλάδα, ξεκίνησε πέρυσι και τις πρώτες εξαγωγές καταψυγμένων λαχανικών και καταψυγμένων ζυμών προς τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Λιβύη, στο πλαίσιο του κοινού σχήματος της Vivartia με την Exeed. Στα Βαλκάνια, η δραστηριότητα του ομίλου περιορίζεται μόνο στην Ρουμανία και αφορά αποκλειστικά προϊόντα καταψυγμένων λαχανικών με ρύζι, όπου η πορεία του ομίλου το 2013 ήταν ανοδική.

Παρ' όλα αυτά οι εξαγωγές κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς κινήθηκαν στα επίπεδα του 2012 και αυτό γιατί οι πωλήσεις της εταιρείας προς τη βασική εξαγωγική της αγορά την Κύπρο που απορροφά το 33% των πωλήσεών που πραγματοποιεί στο εξωτερικό, σημείωσαν πτώση 5%, λόγω της οικονομικής κρίσης και της επιδείνωσης του καταναλωτικού κλίματος στην χώρα. Πάντως παρά τη στασιμότητα των εξαγωγών η Μπάρμπα Στάθης κατάφερε πέρυσι να ενισχύσει τον τζίρο σε σχέση με το 2012. Συγκεκριμένα οι πωλήσεις της εταιρείας ανήλθαν πέρυσι στα 70,8 εκατ. ευρώ και του ομίλου σε 94,2 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 6,8% και 4,7% αντίστοιχα, σε σχέση με το 2012.

Τα EBITDA διαμορφώθηκαν πέρυσι στα 5,2 εκατ. ευρώ σε επίπεδο μητρικής και σε 10,7 εκατ. ευρώ σε επίπεδο ομίλου, έναντι 4,4 εκατ. ευρώ και 9,3 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, κυρίως ως αποτέλεσμα της αύξησης των πωλήσεων. Ως αποτέλεσμα των παραπάνω ο όμιλος, εμφάνισε κέρδη μετά από φόρους ύψους 2 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 1,9 εκατ. ευρώ το 2012 και η εταιρεία, παρουσίασε ζημίες μετά από φόρους 0,2 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 0,4 εκατ. ευρώ το 2012.

Για την τρέχουσα χρήση η εταιρία δίνει έμφαση στην ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων στις ζύμες και στις φρέσκες σαλάτες και εντείνει τις προσπάθειές της για την ανάπτυξη των εξαγωγών της. Επίσης σχεδιάζει να προχωρήσει σε εξορθολογισμό του κωδικολογίου και για τις δύο μάρκες της, να συνεχίσει τις επενδύσεις στον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα με στόχο την περαιτέρω μείωση του λειτουργικού κόστους, ενώ κρατά σταθερές τις τιμές για πέμπτη συνεχή χρονιά στα λαχανικά και για έκτη χρονιά στις ζύμες

ΠΗΓΗ: euro2day

Δειτε Επισης

Το ηλεκτρικό SUV e:Ny1 της Honda στη 18η Save Energy
Διπλή νίκη-θρίαμβος για το Kia EV9 στα παγκόσμια βραβεία αυτοκινήτου 2024
Hyundai IONIQ 5 N: Παγκόσμιο αυτοκίνητο επιδόσεων στα World Car Awards
Η ιστορία και το προφίλ της J&P Fresca με κύρια δραστηριότητα την συσκευασία και εξαγωγή πατατών
Τα iF Design Awards τιμούν την Hyundai για 10η συνεχόμενη χρονιά
Το brand story της VALIO, η παρουσία και η εξέλιξη στην κυπριακή αγορά μέσω της ipH
Calvin Klein: Η νέα καμπάνια γυναικείας ένδυσης για την άνοιξη 2024 με πρωταγωνίστρια την Kendall Jenner
Τα ρολόγια που θα αναβαθμίσουν το ανοιξιάτικο στυλ σου!
Το νέο McCrispy® σε όλα τα εστιατόρια McDonald’s™ Κύπρου
Η Swarovski παρουσιάζει το θαύμα της αγάπης για τη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου