Υψηλή η αναλογία οχημάτων ανά κάτοικο στην Κύπρο...Πολύ χαμηλά τα ηλεκτρικά

Η Κύπρος συνέχιζε να είναι το 2023 ανάμεσα στις χώρες της ΕΕ με υψηλή αναλογία αυτοκινήτων σε σχέση με τον πληθυσμό της, αν και αρκετά πιο κάτω από τις περιοχές με το μεγαλύτερο ποσοστό μηχανοκίνησης, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Eurostat, η στατιστική υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η Κύπρος βρίσκεται σχεδόν στις τελευταίες θέσεις όσον αφορά τα ποσοστά ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σχέση με το σύνολο των επιβατικών οχημάτων.

Ειδικότερα, στην Κύπρο το 2023 αναλογούσαν 647 οχήματα ανά χίλιους κάτοικους (0,65 ανά κάτοικο), λίγο πιο πάνω από 633 ανά χίλιους κάτοικους το 2022 (0,63 ανά κάτοικο). Η αναλογία βρίσκεται σε σταθερά ανοδική πορεία από το 1990 για το οποίο υπάρχουν τα παλαιότερα στοιχεία, όταν βρισκόταν στα 304 επιβατικά οχήματα ανά χίλιους κάτοικους (0,30 ανά κάτοικο).

Τα ίδια στοιχεία δείχνουν την αναλογία σε ευρωπαϊκό επίπεδο να παραμένει σταθερή το 2023 στα 0,55 επιβατικά αυτοκίνητα ανά κάτοικο σε σχέση με το 2022, όταν η αναλογία ήταν μόλις 0,1 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερη.

Τα στοιχεία συμπεριλαμβάνονται σε στατιστικές για τις μεταφορές σε επίπεδο περιφερειών (ανάλυσης επιπέδου NUTS 2) που δημοσίευσε η Eurostat. Η Κύπρος θεωρείται ενιαία περιφέρεια για σκοπούς στατιστικής σε αυτό το επίπεδο ανάλυσης.

Όπως επισημαίνει η Eurostat, τα περιφερειακά ποσοστά μηχανοκίνησης (επιβατικά αυτοκίνητα ανά χίλιους κατοίκους) συνδέονται συχνά με τις οικονομικές συνθήκες, αλλά μπορούν επίσης να επηρεαστούν από συγκεκριμένες συνθήκες. Για παράδειγμα, το ποσοστό ρεκόρ στην Κοιλάδα της Αόστης στην Ιταλία επηρεάστηκε από ευνοϊκούς φορολογικούς κανόνες.

Το 2023, οι τρεις πρώτες περιφέρειες σε ποσοστό μηχανοκίνησης στην ΕΕ βρίσκονταν στην Ιταλία: Κοιλάδα Αόστα με 2295 επιβατικά αυτοκίνητα ανά χίλιους κατοίκους, Τρέντο με 1521 αυτοκίνητα ανά χίλιους κατοίκους και Μπολτσάνο με 915 αυτοκίνητα ανά χίλιους κατοίκους.

Μεταξύ των 10 περιφερειών με το υψηλότερο ποσοστό αυτοκίνησης στην ΕΕ, οι έξι βρίσκονταν στην Ιταλία και από μια στη Φινλανδία, την Ελλάδα (και συγκεκριμένα στην Αττική), τις Κάτω Χώρες και την Τσεχία.

Οι περιφέρειες με τα χαμηλότερα ποσοστά μηχανοκίνησης ήταν το 2023 η γαλλική υπερπόντια περιοχή Μαγιότ (83 επιβατικά αυτοκίνητα ανά χίλιους κατοίκους), η Πελοπόννησος στην Ελλάδα (206 ανά χίλιους κατοίκους) και η γαλλική Γουιάνα (223 ανά χίλιους κατοίκους).

Από τις 10 περιφέρειες με το χαμηλότερο ποσοστό αυτοκίνησης, τέσσερις βρίσκονταν στην Ελλάδα, δύο στη Γαλλία, δύο στη Ρουμανία και από μια στη Γερμανία και την Αυστρία. Σημειώνεται πως δύο από αυτές ήταν οι μητροπολιτικές περιοχές του Βερολίνου (340) και της Βιέννης (364).

Όσον αφορά το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων επί του συνόλου των αυτοκινήτων σε κάθε περιφέρεια, τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν σε περιφέρειες στις Κάτω Χώρες, στη Σουηδία και στη Δανία.

Ειδικότερα, τα υψηλότερα μερίδια καταγράφηκαν στο Φλέβολαντ στις Κάτω Χώρες (17,1%), στη Στοκχόλμη της Σουηδίας (10,7%), στην περιφέρεια της Κοπεγχάγης στη Δανία, και στην Ουτρέχτη των Κάτω Χωρών (και οι δύο 8,6%).

Από τις 10 πρώτες περιφέρειες, οι πέντε βρίσκονταν στη Δανία, δύο στις Κάτω Χώρες, δύο στη Σουηδία και μία στο Βέλγιο.

Αντίθετα, από τις 10 περιφέρειες με τα χαμηλότερα μερίδια ηλεκτρικών αυτοκινήτων (σχεδόν μηδενικά), έξι περιφέρειες βρίσκονταν στην Ελλάδα, δύο στην Ισπανία και δύο στην Πολωνία. Πολύ χαμηλά βρίσκεται και η Κύπρος με μόλις 0,3%.

Δειτε Επισης

Η CPO φέρνει την Korres στο Mall of Cyprus-Ποιο είναι το ελληνικό brand που κατέφθασε στο εμπορικό κέντρο
Ετήσια αύξηση στην αξία κύκλου εργασιών στο χονδρικό εμπόριο και στα οχήματα το α΄ τρίμηνο
Προετοιμάζουν το έδαφος για απότομη αύξηση των τιμών καυσίμων οι πρατηριούχοι-«Απλώς ακολουθούμε τις τιμές»
Θέλουν να ανοίξει ξανά για τα αυτοκίνητα η Μακαρίου και ζητούν να εφαρμοστεί άμεσα η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου
Wolt+ Weeks: Εκπτώσεις μέχρι το 50% στο Wolt market και το 40% σε επιλεγμένα εστιατόρια μέχρι τις 29 Ιουνίου
M. Αντωνίου: Γιατί το «e-kalathi» δεν οδηγεί στη φθηνότερη υπεραγορά-Η ατυχής επιλογή προϊόντων και η πρώτη αποτίμηση
Συμφόρηση απόψεων για το άνοιγμα της Μακαρίου...«Πρέπει να είναι προορισμός και όχι κέντρο διέλευσης»
Α. Χατζηαδάμου: Δυσμενής διάκριση η μη συμμετοχή καταστημάτων που λειτουργούν ως υπεραγορές στο e-kalathi
Με ειδοποίηση πτώσης τιμής το «e-kalathi»... Η επίσημη πρώτη και ο οδηγός χρήσης για την ηλεκτρονική πλατφόρμα
Τα κύρια συμπεράσματα και οι θέσεις των θεσμικών και επιχειρηματικών φορέων για τη λεωφόρο Μακαρίου