Οι δασμοί του Τραμπ απειλούν το εμπόριο αυτοκινήτων αξίας $240 δις

Η απειλή του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ να επιβάλει δασμούς στα εισαγόμενα οχήματα βάζει στο στόχαστρο εμπόριο ύψους 240 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με ορισμένες από τις μεγαλύτερες μάρκες στη Γερμανία και τη Νότια Κορέα να είναι από τις πλέον εκτεθειμένες.

Οι εισαγωγές αντιπροσώπευαν περίπου το ήμισυ της αμερικανικής αγοράς αυτοκινήτων πέρυσι. Περίπου το 80% των πωλήσεων της Volkswagen AG στις ΗΠΑ είναι εισαγόμενα, ενώ το 65% των πωλήσεων της Hyundai-Kia στις ΗΠΑ είναι εισαγόμενα, σύμφωνα με στοιχεία της Global Data.

Η Mercedes-Benz Group AG εισάγει το 63% των παραδόσεων στις ΗΠΑ από το εξωτερικό.

Ο Τραμπ δήλωσε πρόσφατα ότι τα αυτοκίνητα είναι μεταξύ των προϊόντων που σκοπεύει να πλήξει με πρόσθετες εισφορές, καθώς ανακοίνωσε σχέδια για την εφαρμογή αμοιβαίων δασμών σε πολλούς εμπορικούς εταίρους.

Ο ίδιος δήλωσε ότι οι συγκεκριμένοι δασμοί ανά προϊόν θα εφαρμοστούν κάποια στιγμή μετά τις αμοιβαίες εισφορές, οι οποίες θα μπορούσαν να τεθούν σε ισχύ ήδη από τις αρχές Απριλίου.

Δεν είναι σαφές πόσο μεγάλοι μπορεί να είναι οι νέοι φόροι εισαγωγής στα αυτοκίνητα και αν τα οχήματα που κατασκευάζονται στο πλαίσιο μιας συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου με τον Καναδά και το Μεξικό θα γλιτώσουν από τους ειδικούς για τον κλάδο δασμούς, εάν αυτοί τεθούν σε ισχύ.

Όπως αναφέρει το Bloomberg, μια ευρεία εισφορά σε όλα τα εισαγόμενα οχήματα θα είχε σαρωτικές επιπτώσεις σε ολόκληρο τον κλάδο.

Οι ΗΠΑ εισήγαγαν πέρυσι περίπου 8 εκατομμύρια νέα επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά, με συνολική αξία που ξεπέρασε τα 240 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Εμπορίου των ΗΠΑ.

Δεκαετίες συμφωνιών ελεύθερου εμπορίου συνέβαλαν στο να καταστεί η Βόρεια Αμερική κόμβος για την κατασκευή αυτοκινήτων, με ιδιαίτερα ολοκληρωμένες αλυσίδες εφοδιασμού σε όλη την ήπειρο.

Ο Τραμπ είχε ήδη θέσει υπό αμφισβήτηση αυτόν τον δομικό πυλώνα, προτείνοντας δασμό 25% σε όλες τις εισαγωγές από τον Καναδά και το Μεξικό, ο οποίος θα μπορούσε να τεθεί σε ισχύ τον επόμενο μήνα.

Δειτε Επισης

Μάκης Κετώνης: Το ταξίδι στην αειφορία και το επόμενο κεφάλαιο μιας συναρπαστικής επαγγελματικής διαδρομής
Νίκος Χριστοδουλίδης: Βελτιώνεται η φήμη και η αξιοπιστία της Κύπρου, προσελκύουμε ποιοτικές επενδύσεις
Στο τεύχος Απριλίου του περιοδικού GOLD: Εννέα κορυφαίες εταιρείες με έδρα την Κύπρο που υιοθέτησαν εργαλεία AI
Η ενεργειακή μετάβαση της Κύπρου και ο δρόμος για ένα ανθεκτικό και βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης
Familychef: Πλάνα...διατροφής και μια εταιρεία που έχει ως στόχο οι πελάτες της να μάθουν να τρώνε σωστά
Έτσι θα διαμορφωθεί ο χώρος που δεσπόζει το ιστορικό εργοστάσιο της ΚΕΑΝ στη Λεμεσό (photos)
Αλ. Ιωσηφίδης: Ευεργετική για την κυπριακή ναυτιλία η ένταξη στη ζώνη Σένγκεν-Επιπρόσθετο κίνητρο στη φαρέτρα μας
Κατέβασε εκ νέου τα επιτόκια της, αλλά δεν δεσμεύεται για την πορεία που θα ακολουθήσουν στο μέλλον η ΕΚΤ
Νέα μείωση επιτοκίου από την Τράπεζα Κύπρου με αντίκτυπο σε 12.000 δανειολήπτες-Στο 2,40% από 2,65%
ΠΑΣΕΑ: Σε κατασκευαστή και ΤΟΜ η ευθύνη για ανακλήσεις-Η κατάθεση ενώπιον της ερευνητικής για Takata