Powered by

Στα 12,1 δις ευρώ ο τζίρος των ελληνικών σούπερ μάρκετ το 2024-Τι άλλαξε στις πωλήσεις

Πάνω από τα 12 δισεκατομμύρια ευρώ αυξήθηκαν οι πωλήσεις των ελληνικών σούπερ μάρκετ το 2024, φτάνοντας τα 12,148 δις ευρώ, με αύξηση 2,6% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρώην IRI) η αύξηση του όγκου πωλήσεων το 2024 ήταν υψηλότερη σε σύγκριση με την αύξηση της αξίας πωλήσεων και συγκεκριμένα 2,8%.

Αντιθέτως, το 2022 και το 2023 η κατανάλωση είχε συμπιεστεί λόγω κυρίως των μεγάλων ανατιμήσεων, με συνέπεια το 2022 να έχει αυξηθεί σε ετήσια βάση μόλις κατά 0,5% και το 2023 κατά 2,5%.

Η ακρίβεια στα σούπερ μάρκετ

Οι τρεις κατηγορίες προϊόντων εμφάνισαν αύξηση στον όγκο των πωλήσεων στο σύνολο του 2024: Τα τρόφιμα κατά 2,8%, τα είδη προσωπικής υγιεινής κατά 3,1% και τα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού κατά 1,5%.

Στα προϊόντα με τη μεγαλύτερη αύξηση ξεχώρισαν τα γαλακτοκομικά με αύξηση 6,1%, τα αλκοολούχα ποτά με 5,1%, τα κατεψυγμένα τρόφιμα με 5% και τα αναψυκτικά με 4,6%.

Σε ό,τι αφορά την αξία των πωλήσεων, ενισχυμένες ήταν μόνο στην κατηγορία των τροφίμων κατά 3,6% καθώς τόσο στα είδη προσωπικής υγιεινής όσο και στα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού, εμφάνισαν μείωση κατά 0,9%. Στις δύο τελευταίες κατηγορίες αρατηρήθηκε και η μεγαλύτερη ένταση προσφορών και προωθητικών ενεργειών.

Συγκεκριμένα, στα είδη προσωπικής υγιεινής, το 28,8% των προϊόντων πωλήθηκε υπό καθεστώς προσφοράς (αύξηση κατά 0,4 μονάδες σε σχέση με το 2023), στα προϊόντα για το σπίτι αντίστοιχα το 25,9% (+0,4) και στα τρόφιμα το 25,6% (+0,3).

Η ιδιωτική ετικέτα

Η ιδιωτική ετικέτα εμφάνισε για ακόμα μια φορά μεγαλύτερη ανάπτυξη σε σχέση με τα επώνυμα είδη, καταγράφοντας ρυθμό αύξησης τζίρου στο 4,4% έναντι 2% που σημείωσαν οι επώνυμοι κωδικοί.

Το μερίδιο αγοράς των private label προϊόντων το 2024, με βάση την Circana, ανήλθε σε 26,7%, ενισχυμένο κατά 0,4 της μονάδας έναντι του 2023.

Οι προσφορές

Σε ό,τι αφορά τις προσφορές, σε αντίθεση με την πρόβλεψη περιορισμού τους εξαιτίας των κυβερνητικών μέτρων, η έντασή τους διατηρήθηκε και ενισχύθηκε κατά 0,4 της μονάδας, με το ποσοστό των υπό προώθηση κωδικών να διαμορφώνεται στο 25,7%.

Δειτε Επισης

Αποχαιρέτισε το υπ. Οικονομικών με επενδυτική βαθμίδα ο Χατζηδάκης-«Χαίρομαι που η τελευταία μου δήλωση...»
Κ. Μητσοτάκης: Το τελευταίο βήμα για την αποκατάσταση της επενδυτικής μας βαθμίδας η αναβάθμιση από Moody's
Στην επενδυτική βαθμίδα από Moody's η Ελλάδα-«Με μεγαλύτερη ανθεκτικότητα το πιστωτικό προφίλ του ελληνικού κράτους»
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος στην Ελλάδα-Οι προοπτικές απασχόλησης το δεύτερο τρίμηνο
Κ. Χατζηδάκης για αναβάθμιση από DBRS: Ψήφος εμπιστοσύνης, αλλά και μήνυμα για πολιτική σταθερότητα
DBRS: Αναβάθμισε την Ελλάδα σε «BBB» με σταθερές προοπτικές
Ελληνική οικονομία: Η ανάπτυξη του 2024 κρίνει και το «στοίχημα» του 2025
Στο 8,7% η ανεργία στην Ελλάδα τον Ιανουάριο
Στο μικροσκόπιο των οίκων αξιολόγησης η ελληνική οικονομία-Στο επίκεντρο η ετυμηγορία της Moody΄s
Ξεπέρασαν κάθε προσδοκία τα φορολογικά έσοδα στην Ελλάδα-Υπέρβαση στόχου κατά €5,8 δις το 2024