Powered by

Εφικτή η μείωση των εκπομπών από αερομεταφορές μέχρι 2050-Η Ευρωπαϊκή Περιβαλλοντική Έκθεση για την αεροπορία

Παρά την αύξηση της αεροπορικής κίνησης, παραμένει εφικτό να μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τον συγκεκριμένο τομέα, αναφέρεται στην Ευρωπαϊκή Περιβαλλοντική Έκθεση για την Αεροπορία για το 2025 που δημοσιεύθηκε την Τρίτη και στην οποία καταγράφεται πρόοδος όσον αφορά την ανάπτυξη περιβαλλοντικά βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Κομισιόν, σε σχέση με το 2022 έχουν σημειωθεί σημαντικές εξελίξεις σε σχέση με την ανάπτυξη περιβαλλοντικά βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων, αλλά και βελτιώσεις στη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας.

Ωστόσο, τονίζεται, καθώς η εναέρια κυκλοφορία αναμένεται να φτάσει μέχρι τις 11,8 εκατομμύρια πτήσεις ετησίως μέχρι το 2050, η αυξανόμενη ζήτηση σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο απαιτεί και αυξημένη δράση ώστε να συνεισφέρει στους στόχους της ΕΕ για κλιματική ουδετερότητα για το 2050. Σύμφωνα με την Κομισιόν, η αύξηση στην αεροπορική κίνηση δεν προϋποθέτει απαραίτητα και αύξηση των εκπομπών.

Πρόκειται για την τέταρτη κατά σειρά έκθεση, η οποία αποτελεί επισκόπηση όσον αφορά τις περιβαλλοντικές επιδόσεις του συγκεκριμένου τομέα, και της προόδου σε σχέση με την προηγούμενη έκθεση το 2022. Η έκθεση συντάσσεται από την Επιτροπή, από κοινού με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας και με την υποστήριξη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος και του Eurocontrol.

«Η περιβαλλοντική βιωσιμότητα στις αερομεταφορές αποτελεί την καθοριστική πρόκληση του 21ου αιώνα και είναι το κλειδί για να καταστεί δυνατή η ανάπτυξη του τομέα, εξασφαλίζοντας παράλληλα ζωτικής σημασίας συνδεσιμότητα για τους πολίτες μας» ανέφερε ο Επίτροπος για τις βιώσιμες μεταφορές και τον τουρισμό, Απόστολος Τζιτζικώστας.

Η έκθεση περιλαμβάνει συστάσεις για τη μείωση των επιπτώσεων των αερομεταφορών στην κλιματική αλλαγή, την οχληρία και την ποιότητα του αέρα, εστιάζοντας στην ανάγκη αύξησης της χρήσης βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων, βελτιστοποίησης της διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας, και υιοθέτησης τεχνολογιών με μεγαλύτερη αποδοτικότητα καυσίμων.

Με την εφαρμογή αυτών των μέτρων, οι εκπομπές θα μπορούσαν να μειωθούν τουλάχιστον κατά δύο τρίτα έως το 2050, σε σύγκριση με το αν δεν ληφθούν μέτρα, σημειώνεται.

Δειτε Επισης

I-STARS: Κορυφαία παραδείγματα ευρωπαϊκών βιώσιμων πρακτικών στον τομέα του τουρισμού
Το SIL Accelerator της KPMG Κύπρου: Όσα δήλωσαν οι επικεφαλής του προγράμματος στο IN Business TV (video)
Νέο Διοικητικό Συμβούλιο για τον Παγκύπριο Σύνδεσμο Υπεραγορών-Πρόεδρος ο Μιχάλης Παναγίδης
Ξεπέρασε τις 550.000 η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια τον Ιανουάριο-Αύξηση στη Λάρνακα, μείωση στην Πάφο
Διαφωνούν με την μείωση των ωραρίων λειτουργίας τους τα κέντρα αναψυχής-«Ανησυχία για το μέλλον επιχειρήσεων»
Αναβάθμιση από S&P’s και στην επενδυτική βαθμίδα η Τράπεζα Κύπρου
Ισπανία: Ο τουρισμός οδηγεί την οικονομική ανάπτυξή της-Νέα αύξηση αφίξεων και εσόδων το 2025
Ιστορίες και βιώματα μιας 17χρονης πορείας στο κυπριακό επιχειρείν...Ο Γιάγκος Χατζηγιάννης μοιράζεται εμπειρίες
Λούης Ποχάνης: Βλέπουν κορυφή και το 2025 οι ασφαλιστικές του Συγκροτήματος της Τράπεζας Κύπρου
Οι προοπτικές της οικονομίας το 2025 και πώς θα παραμείνει ελκυστικός προορισμός για επενδύσεις η Κύπρος