Αλέξης Άννινος: Καθυστερήσεις στην παραλαβή, ικανοποιητικά οι πωλήσεις καινούργιων οχημάτων

Από καθυστερήσεις στην παραλαβή οχημάτων, ως αποτέλεσμα κατά κύριο λόγο καθυστερήσεων που παρατηρούνται στα λιμάνια και στις ατμοπλοϊκές συνδέσεις, εξακολουθεί να ταλαιπωρείται η αγορά αυτοκινήτου, την ίδια ώρα που οι καθυστερήσεις στην παραγωγή έχουν σε μεγάλο βαθμό ομαλοποιηθεί και που οι πωλήσεις καινούργιων οχημάτων κατά τη φετινή χρονιά κινούνται σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Την εικόνα στην αγορά αυτοκινήτου στην Κύπρο σκιαγραφεί, μιλώντας στο InBusinessNews, o πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων Οχημάτων (ΣΕΜΟ), Αλέξης Άννινος, ο οποίος σε ό,τι αφορά το ενδιαφέρον που καταγράφεται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το χαρακτηρίζει ως επίσης ικανοποιητικό.

Υποδεικνύει, ωστόσο, πως η τελική προτίμηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει παρουσιάσει επιβράδυνση τους τελευταίους μήνες.

Η ηλεκτροκίνηση στην Κύπρο είναι μια σχετικά καινούργια τάση, αφού οι χορηγίες και το ουσιαστικό ενδιαφέρον έχουν αρχίσει πρόσφατα, δηλαδή το 2022.

«Όπως καθετί καινούργιο, η αποδοχή και υιοθέτηση μιας καινούργιας τεχνολογίας αναπόφευκτα θα περάσει από διάφορα στάδια εξέλιξης, με μεταβαλλόμενους ρυθμούς απορρόφησης. Στην προκειμένη περίπτωση αυτό εξαρτάται επίσης από τις υποδομές υποστήριξης και λειτουργίας, σε ποιο βαθμό ικανοποιούνται οι καθημερινές ανάγκες του χρήστη, όπως επίσης εξαρτάται από τη διάθεση και δεκτικότητα προσαρμογής», εξήγησε στο InBusinessNews ο κ. Άννινος.

«Οι χορηγίες είναι γενναιόδωρες και πολύ σημαντικές καθότι μειώνουν ή και καλύπτουν τη διαφορά τιμής μεταξύ των ηλεκτροκίνητων οχημάτων με αυτά με μηχανή εσωτερικής καύσης. Με αυτή την ευκαιρία καλούμε τους καταναλωτές να εκμεταλλευτούν τις χορηγίες όσο καιρό είναι διαθέσιμες, καθότι το τετραετές πρόγραμμα χορηγιών λήγει σε περίπου ένα χρόνο», πρόσθεσε.

Προσαρμογή κατασκευαστών στα νέα δεδομένα

Κληθείς να δώσει την δική του ανάγνωση για την αλλαγή στους σχεδιασμούς των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες επαναπροσδιορίζουν τα προγράμματά τους για την παραγωγή οχημάτων μηδενικών ρύπων και τη δημιουργία μεγάλων εργοστασίων μπαταριών, λόγω της πτώσης στις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων Οχημάτων ανέφερε ότι οι κατασκευαστές φαίνεται να προσαρμόζουν τους φιλόδοξους σχεδιασμούς τους για την ηλεκτροκίνηση, στα τελευταία δεδομένα που έχουν ενώπιων τους.

«Αυτό που ενημερωνόμαστε ότι αλλάζει είναι οι ρυθμοί διείσδυσης των ηλεκτρικών οχημάτων στη αγορά, σε σχέση με τις προηγούμενες εκτιμήσεις και σε σχέση με τις προβλέψεις των κατασκευαστών.

Καθότι είχαμε ξεκινήσει από το μηδέν, η σε ποσοστό ανάπτυξη στο ρυθμό διείσδυσης παρέπεμπε σε γράφημα “γεωμετρικής προόδου”. Αυτό που παρατηρείται είναι η μείωση στη γωνία αυτής της γραφικής καμπής.

Αυτό δεν σημαίνει αυτόματα ότι η ηλεκτροκίνηση απέτυχε ή είναι καταδικασμένη να αποτύχει», σημείωσε, προσθέτοντας ότι η εξέλιξη στην αγορά των μηδενικών ή και χαμηλών ρύπων αυτοκινήτων στην Κύπρο οδηγείται σε μεγάλο βαθμό από τους ευρωπαϊκούς σχεδιασμούς, αποφάσεις, χρονοδιαγράμματα, προδιαγραφές και χορηγίες.

Ηλεκτρικά οχήματα χαμηλού κόστους

Ερωτηθείς κατά πόσο πρέπει να αναμένουμε ηλεκτρικά οχήματα χαμηλού κόστους στην αγορά, ο Αλέξης Άννινος σημείωσε ότι «οι κατασκευαστές έχουν ανακοινώσει και κάποιοι έχουν ήδη λανσάρει στην αγορά ηλεκτροκίνητα οχήματα πιο χαμηλού κόστους», και ότι αυτό που αναμένεται είναι η μείωση στη διαφορά της τιμής-και σε κάποιο χρονικό διάστημα η εξίσωση των τιμών-μεταξύ των ηλεκτροκίνητων και των οχημάτων με συμβατικό κινητήρα.

Η αγορά και οι καθυστερήσεις

Όσον αφορά τις φετινές πωλήσεις καινούργιων οχημάτων ο πρόεδρος του ΣΕΜΟ εμφανίστηκε αρκετά ικανοποιημένος, για να σημειώσει παράλληλα ότι η αγορά εξακολουθεί να ταλαιπωρείται από καθυστερήσεις στην παραλαβή των οχημάτων, οι οποίες οφείλονται κυρίως στις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στα λιμάνια και στις ατμοπλοϊκές συνδέσεις.

«Οι καθυστερήσεις που είχαμε να αντιμετωπίσουμε στην παραγωγή των οχημάτων έχουν σε μεγάλο βαθμό ομαλοποιηθεί», πρόσθεσε.

Καταληκτικά, και ερωτηθείς για το εάν η κυπριακή αγορά επηρεάζεται από τους εισαγωγικούς δασμούς που προωθεί η Ε.Ε. στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ο κ. Άννινος εξήγησε ότι στο παρόν στάδιο, η εκπροσώπηση τέτοιων ηλεκτρικών οχημάτων στη Κύπρο δεν είναι τόσο ευρεία, ώστε να επηρεαστεί η κυπριακή αγορά.

Δειτε Επισης

Διευκρινίζει ο Παπαναστασίου για takata και χρεώσεις... Μελετάται λύση, αλλά δεν πρέπει να θεωρείται υπόσχεση
Επτά κυπριακές εταιρείες παραγωγής και εμπορίας γεωργικών προϊόντων στην Fruit Logistica 2025 στο Βερολίνο
Η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου στο Metropolis Mall...Ο ιδανικός προορισμός
Το ταξίδι 80 χρόνων της Χαραλαμπίδης Κρίστης και η ιστορική υπογραφή «Χαραλαμπίδης» που επιστρέφει στο κυπριακό φρέσκο γάλα
MG: Πρώτη σε πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κύπρο για άλλη μια χρονιά
Επιλύουν τα προβλήματα για e-kalathi-Τεστάρεται η πλατφόρμα πριν την ανατροφοδότηση από υπεραγορές
Μ. Παναγίδης: Τα αντίμετρα της Ε.Ε. στους δασμούς Τραμπ πρέπει να είναι τεκμηριωμένα, αναλογικά και συμβατά με τον ΠΟΕ
Bloomberg: Η ΚΚR νέος «μνηστήρας» για τη Νissan μετά τη ρήξη με τη Honda
Ημέρα της αγάπης με το νέο πρατήριο καυσίμων Shell στη Λεωφόρο Αθαλάσσας στη Λευκωσία
Η πληροφόρηση Παπαναστασίου για τις χρεώσεις για takata-«Διερευνάται η πιθανότητα έκδοσης διατάγματος»