Γ. Θεοδότου: Μείζον πρόβλημα και φέτος η κατακόρυφη αύξηση τιμών

Οι επιχειρηματίες που κλείνουν τ' αυτιά στις επιταγές της σύγχρονης εποχής, αναπόφευκτα θα βρεθούν μπροστά σε δυσάρεστες καταστάσεις, σημειώνει ο CEO των Υπεραγορών Αλφαμέγα, Γιώργος Θεοδότου, εξηγώντας ότι καθίσταται επιτακτική η ανάγκη για στροφή των επιχειρήσεων του κλάδου στον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Σε συνέντευξή του στο InBusinessNews, στο πλαίσιο του «IN Business Forecasting 2023», o κ. Θεοδότου χαρακτηρίζει ως μείζον πρόβλημα στο λιανικό εμπόριο και για το 2023 την κατακόρυφη αύξηση των τιμών των προϊόντων, συνεπεία των ανατιμήσεων στο κόστος της ενέργειας και των μεταφορών, επιφέροντας εκ των πραγμάτων αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά.

Παρά την άνθιση του ηλεκτρονικού εμπορίου, ο Γιώργος Θεοδότου εκφράζει την εκτίμηση ότι υπάρχει ακόμη περιθώριο για επενδύσεις σε φυσικά καταστήματα, τονίζοντας ότι στο αναπτυξιακό πλάνο των Υπεραγορών Αλφαμέγα για τα επόμενα χρόνια περιλαμβάνονται κινήσεις και νέα ανοίγματα.



Διαβάστε ακόμη:
 

Πώς αναμένεται να κινηθούν η κυπριακή οικονομία και η αγορά κατά το 2023;

Είναι γεγονός ότι και το 2022 αποδείχθηκε μια ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά για τους περισσότερους τομείς της κυπριακής οικονομίας. Ο πόλεμος στην Ουκρανία τον Μάρτιο, τοποθέτησε την κυπριακή οικονομία στη δίνη πληθωριστικών πιέσεων, με κατακόρυφες αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων, της ενέργειας και των μεταφορών διεθνώς, σε μια περίοδο που προσπαθούσαμε να ξεπεράσουμε συνέπειες της πανδημίας.

Παρά τις αντιξοότητες, η κυπριακή οικονομία κατάφερε να αντέξει στους κραδασμούς, όπως μαρτυρούν τα μέχρι στιγμής δεδομένα. Το 2023, η οικονομία θα συνεχίσει να αναμετράται με πολλαπλές προκλήσεις, κυρίως λόγω των αρνητικών εξωγενών παραγόντων, οι οποίοι μας επηρεάζουν εδώ και μήνες. Ωστόσο, πιστεύουμε ότι σταδιακά ο πληθωρισμός θα τεθεί σε τροχιά αποσυμπίεσης.

Οι εκτιμήσεις της Κεντρικής Τράπεζας, βάσει των οποίων ο πληθωρισμός θα εξομαλυνθεί το 2023 και 2024 στο 3,9% και 2,1% αντίστοιχα, διανοίγουν παράθυρο αισιοδοξίας. Όπως και οι θετικές προβλέψεις του Δημοσιονομικού Συμβουλίου για πληθωρισμό της τάξης του 3,8% και του Υπουργείου Οικονομικών για ρυθμό ανάπτυξης και πληθωρισμό στο 3%. Όλα αυτά, βεβαίως, υπό την αίρεση τυχόν απρόβλεπτων εξελίξεων στο διεθνές οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον.

Αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά

Ποιες είναι οι προβλέψεις σας για τον τομέα του λιανεμπορίου τροφίμων για το 2023; Πιστεύετε ότι το 2023 θα κινηθεί με θετικό πρόσημο, αρνητικό πρόσημο ή το ίδιο με το 2022; Πώς επηρεάζεται η κατανάλωση από τις υψηλές πληθωριστικές τάσεις και ποιες οι εκτιμήσεις σας για νέες ανατιμήσεις προϊόντων τη νέα χρονιά;

Μείζον πρόβλημα και για το 2023 παραμένει η κατακόρυφη αύξηση των τιμών των προϊόντων, συνεπεία των ανατιμήσεων στο κόστος της ενέργειας και των μεταφορών, επιφέροντας εκ των πραγμάτων αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά.

Οι επιχειρήσεις, όμως, προσαρμόζονται με ταχύτητα στις νέες προκλήσεις. Στον βαθμό, λοιπόν, που δεν θα παρατηρηθούν αξιοσημείωτες αρνητικές μεταβολές στους δείκτες του ευρύτερου οικονομικού κλίματος, προσδοκούμε ότι και το 2023 ο κλάδος θα κινηθεί με θετικό πρόσημο, δεδομένης και την αναμενόμενης υποχώρησης των έντονων πληθωριστικών πιέσεων.

«Δυσάρεστες καταστάσεις για όσους κλείνουν τ’ αυτιά»

Ποιες είναι οι σημαντικές τάσεις, γεγονότα και εξελίξεις που θα πρέπει να παρακολουθηθούν/προσεχθούν στον τομέα δραστηριοποίησής σας για το 2023;

Μεγαλύτερη πρόκληση και στοίχημα για τις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου είναι να καταφέρουν να ανταποκριθούν εγκαίρως στις νέες απαιτήσεις της αγοράς. Η στροφή μερίδας των καταναλωτών προς τις ηλεκτρονικές αγορές είναι εμφανής, σε ένα χρονικό σημείο που το  λειτουργικό κόστος είναι ιδιαίτερα αυξημένο λόγω της ανόδου των τιμών ενέργειας και μεταφορών. Σήμερα καθίσταται επιτακτική η ανάγκη για στροφή των επιχειρήσεων του κλάδου στον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Οι επιχειρηματίες που κλείνουν τ’ αυτιά στις επιταγές της σύγχρονης εποχής, αναπόφευκτα θα βρεθούν μπροστά σε δυσάρεστες καταστάσεις. Την ίδια ώρα, η στροφή ολοένα και περισσότερων καταναλωτών προς ένα πιο υγιεινό lifestyle, καθώς και οι ανατιμήσεις που πιέζουν οικονομικά τα νοικοκυριά, δημιουργούν νέα δεδομένα στο λιανικό εμπόριο.

Αναζητώντας πιο οικονομικές επιλογές, ο σύγχρονος καταναλωτής ψωνίζει σήμερα, περισσότερο από ποτέ στο παρελθόν, προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Ενδιαφέρον παρουσιάζει, επίσης, και η αυξανόμενη προτίμηση των καταναλωτών προς τα φρέσκα είδη και προϊόντα που παράγονται ή καλλιεργούνται με φιλικές προς το περιβάλλον διαδικασίες και από εταιρείες με μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και υπεύθυνη στάση προς την κοινωνία.

Στο εγγύς μέλλον, η υιοθέτηση αρχών και προτύπων του λεγόμενου ESG investing δεν θα αφορά αποκλειστικά την επενδυτική δραστηριότητα, αλλά και την παραγωγική διαδικασία και την οικοδόμηση μιας μακροχρόνιας σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ καταναλωτή και brand.
 

Νέα ανοίγματα προσεχώς

Τι να αναμένουμε για τον δικό σας όμιλο το 2023; Ποιοι είναι στόχοι σας; Αναμένονται νέα ανοίγματα/επεκτάσεις;

Η θερμή υποδοχή, την οποίας έτυχαν από το καταναλωτικό κοινό τα τρία τελευταία καταστήματα που άνοιξε η αλυσίδα μας τον τελευταίο ενάμιση περίπου χρόνο σε Μαρίνα Αγίας Νάπας, Metropolis Mall και Τριμίκλινη, επιβεβαιώνει την εκτίμησή μας ότι, παρά την άνθιση του ηλεκτρονικού εμπορίου, υπάρχει ακόμα περιθώριο για επενδύσεις σε φυσικά καταστήματα.

Στο αναπτυξιακό μας πλάνο για τα επόμενα χρόνια περιλαμβάνονται κινήσεις και νέα ανοίγματα, ορισμένα εκ των οποίων θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε στο μέλλον.

Ταυτόχρονα και παρά το γεγονός ότι ολόκληρο το φάσμα των δραστηριοτήτων μας έχει ψηφιοποιηθεί, παρακολουθούμε τις διεθνείς τεχνολογικές εξελίξεις και είμαστε έτοιμοι ανά πάσα στιγμή για την αξιοποίηση των πιο σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων, με στόχο την περαιτέρω μείωση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος, αλλά και την συγκράτηση του λειτουργικού κόστους.

Ως Υπεραγορές Αλφαμέγα αισθανόμαστε πλέον ότι διαθέτουμε όλα τα εφόδια που θα μας βοηθήσουν να αντιμετωπίσουμε με ευελιξία τις προκλήσεις του παρόντος αλλά και του μέλλοντος.

Δειτε Επισης

Εννέα μνηστήρες για την ανάπτυξη και λειτουργία του e-kalathi-Οι προσφοροδότες και τα ποσά που δήλωσαν
Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar
Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls